Traditionell thaimassage?

Mer
11 år 1 månad sedan #566220 av krokus
Har någon av er provat på traditionell thaimassage? Hur var det?

Det stod i min lokaltidning förut om traditionell thaimassage och att det kunde hjälpa mot huvudvärk, vilket jag lider av. Jag har tidigare provat "vanlig" massage och gått hos naprapatstudenter men jag tyckte inte att det gav något resultat eller hjälpte mot min huvudvärk.

Varför är traditionell thaimassage mycket billigare än klassisk svensk massage? Vad är det jag har missat? Är det traditionell thaimassage som innebär "happy ending" eller vad det kallas? Det vill jag inte ha.
Mer
11 år 1 månad sedan #566223 av Earlybird
Svar från Earlybird i ämnet Traditionell thaimassage?
Jag har testat thaimassage och det är ganska bra, men lite för mycket bända och vrida och stretcha för min smak. Det är en ganska tuff massage, på gränsen till smärtsam, men ger mer än svensk massage. Själv går jag regelbundet och får kinesisk massage och akupunktur, vilket jag tycker är ännu bättre, också nästan smärtsamt , men man mår väldigt bra efteråt och det hjälper mig att må bättre både fysiskt och psykiskt. Kineserna är också duktiga på att bota huvudvärk och andra symptom som beror av stress.
Mer
11 år 1 månad sedan #566224 av krokus
Svar från krokus i ämnet Traditionell thaimassage?
Låter lovande! :)
Akupunktur har jag aldrig vågat mig på. Hur mycket kostar kinesisk massage ungefär?
Mer
11 år 1 månad sedan #566226 av Earlybird
Svar från Earlybird i ämnet Traditionell thaimassage?
Jag betalar 350 kr för 40 minuters massage och 40 minuters akupunktur. Om man inte vågar akupunktur så kan man istället få 50 minuters massage för 350kr . Det tycker jag är ett bra pris, svensk massage brukar vara dyrare.
Mer
11 år 1 månad sedan #566268 av Nissegossen
Eftersom jag inte är i närheten, kan jag inte ge dig massage för spänningshuvudvärk och jag tror ju mig om att kunna trolla bort spänningshuvudvärk på den jag ger massagen till. Du får istället dessa länkar till massage du kan ge dig själv isan!
www.youtube.com/results?hl=sv&q ... a=N&tab=w1
[youtube:1fhpkme3]RrlklvgP3lE[/youtube:1fhpkme3]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #566286 av paddi
Svar från paddi i ämnet Traditionell thaimassage?
Haha.. happy ending... :lol: