Gillar inte... Eu valet

Mer
9 år 11 månader sedan #664930 av Eos
Är inte tacksam idag! På grund av SDs valframgång. Och framgången för de andra högerextremisterna i Europa.

De ska ha 25 mandat från sju länder för att bilda grupp i EU. Och det kan gå så illa. Rashatare i Frankrike, där det största partiet.blev le Pens. Och främlingsfientliga Ykep eventuellt största parti i Storbritannien.

Kul att Miljöpartiet gick så bra. Och FI. Jag är glad även för S,Fp, C, Kds och till och med moderaterna. För viktigast i detta val var inte vilket parti som man röstade på utan att vi tog ståndpunkt mot främlingsfientliga partier.
Mer
9 år 11 månader sedan #664931 av Eos
Svar från Eos i ämnet Gillar inte... Eu valet
51% valdeltagande för Sverige sägs vara rekordmånga.
Mer
9 år 11 månader sedan #664953 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gillar inte... Eu valet
Tja, jag röstade på F! och i min valkrets blev de Sveriges tredje största parti, de fick 8,9%! Bra att det gick bra för MP 21,6% också, de blev näst största parti inte långt efter Socialdemokratiska partiet med 25,3%. Detta av de 51,9% som röstade.

En passus här bara, detta var ett sök på expressen www.expressen.se/nyheter/val2014 ... a-grannar/ och om jag ändrade på sökkriterierna på ett sätt som var helt relevant blev det ett tokigt valresultat, då blev MP överlägset största parti med över 32%, men jag såg nu att siffrorna är reviderade och är samma som det jag skrev först. Så en liten varning kan vara på sin plats...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #664964 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gillar inte... Eu valet
Men jag är glad över att SD inte blev större. Jag befarade att många flera skulle rösta på SD, när det
gick att vara anonym. Ungdomar röstade säkert på Miljöpartiet och F!.
Mer
9 år 11 månader sedan #664976 av Eos
Svar från Eos i ämnet Gillar inte... Eu valet
Ja, ni har rätt! Jag var lite pessimistisk för det verkade igår inte gå så bra i övriga Europa.
Mer
9 år 11 månader sedan #664983 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Gillar inte... Eu valet
Värst är nog Grekland, där nazzarna fick 23%.