Tips till er som har schizofreni

  • roro
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #805222 av roro
Hej!

Vill tipsa er som har diagnosen schizofreni att äta zink och magnesium tillskott. Detfinns teorier om att zinkbrist är är bidragande orsak till schizofreni.

Vill även tipsa om att [u:2ntowpyu]prova [/u:2ntowpyu] äta antihistaminer (som tex loratadin) en vecka och se om ångesten blir mindre.

Annan tips är att kolla CRP värdet. Inflammationer kan också ställa till det och orsaka psykotiska symptom ibland.
  • roro
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #805223 av roro
Svar från roro i ämnet Tips till er som har schizofreni
glömde även nämna att checka sköldskörtelvärderna(TSH, T4, T3)
Mer
8 år 2 månader sedan #805227 av Geta
Har testat sköldkörtelvärden.
Mer
8 år 2 månader sedan #805249 av koi
Äter mineraler och vitaminer. Mitt TSH har husläkaren koll på. Käkar Aerius hela sommarhalvåret mot allergi. Mina röster är kvar.
Mer
8 år 2 månader sedan #805295 av Nissegossen
Blev på 70-talet rekommenderad just organiskt zink samt magnesium som kosttillskott. Detta utav en nobel herre som hette någonting på von Reis.
Han sade att det var bra för mig. Jag skulle passa mig för socker också. Tar ett antihistaminpreparat för sömnens skull och då Theralen.
Mitt mående skiftade snabbt vid en akut psykos och jag fick då det ovan beskrivna samt att jag pga en infektion fick penicillin och en halv vecka senare kunde jag i TV-rummet tänka att Nisse, du kan här räkna på ena handens fingrar om du mått bättre tidigare i livet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 månader sedan #805297 av Nissegossen
Ja, jag fick psykiatrikers tillstånd att få just organiskt zink samt att jag den gången valde (laktovegetarisk kost kan nu inte komma ihåg utan det kan ha varit en strikt vegetarisk mat), för den maten var godare än den vanliga,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum