Stirra ut i tomma intet

Mer
5 år 2 månader sedan #1128823 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Stirra ut i tomma intet
Jag har i min dag suttit och tittat på en lavalampa timme ut och timme in. Hjärnan var för överbelastad och osorterad för att orka något mer. Var i djup depression då.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128889 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Stirra ut i tomma intet
Er ikke deprimert, men har en total mangel på livsvilje. Det kan aldri bli bedre likevel, så hva er poenget.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128962 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stirra ut i tomma intet
Många får lässvårigheter efter första psykosen. Sedan film kan vara svårt för bild och ljud skall kombineras. Naturfilmer och tecknade filmer brukar vara lättare att förstå. Negativa symptom liknar en depression, men vid negativa symptom saknas känslor, vilka finns vid depression.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128999 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Stirra ut i tomma intet
Inte första psykosen var det ingen fara, då kunde jag läsa böcker, idag kan jag inte det. inte ens en ljudbok har jag behållning av.Inte första psykosen var det ingen fara, då kunde jag läsa böcker, idag kan jag inte det.

inte ens en ljudbok har jag behållning av. Filmer likaså om det är en långfilm, tecknat, ja bra mycket lättare. Det måste vara något som gör att jag kan koncentrera mig på en film, den får kroka tag i mig och göra mig intresserad från början.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1129240 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Stirra ut i tomma intet
Min engelsklærer presset hardt på for at jeg skulle ta litteraturvitenskap. Kan knapt lese fiksjon i dag. Akademiske skrifter er mye enklere for meg.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129380 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stirra ut i tomma intet
Efter psykosen kan man få svårt att förstå andra språket dvs engelska. Jag märkte själv att det blev svårare.