Gör som jag! Ät äpplen om kvällen.

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257757 av Lelle
måste säga att det funkar utmärkt för mig. Jag äter äpplen om kvällarna, god smak, ger mättnad inför sovdags och ger inte viktuppgång. Ett äpple är lika med 55 kcal. Om kvällarna tuggar jag äpplen och jag har inte fått någon viktpåverkan, men känner mig mer mätt inför när jag ska sova!

Detta med äpplen på kvällen - är en utmärkt strategi
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257767 av Inwatto
Roligt om du hittat något som fungerar för dig!

Jag kan inte äta äpplen så sent på dagen, för magen behöver många timmar på sig att smälta dom och om magen är igång när jag går och lägger mig, kan jag inte sova (har inte sömntabletter och vill inte ha). Har läst någonstans att man kan äta äpplen på förmiddagarna t ex hur många som helst till frukost, men inga efter lunch. Det följer jag.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257770 av Lelle
ja det funkar. tänker att äpple är ett bra val än annat man annars kan stoppa i sig på kvällen. Om man känner sig lite hungrig, och har kvällsätande, men vill undvika viktpåverkan dessutom - så hör äpple till ett riktigt lämpligt alternativ.

ja det har jag också så läst att vissa får insomnia på arbetande mage. jag har dock inte märkt av något sånt.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257771 av Fantasio
Jag tycker om äpplen, men tänker sällan på att köpa det. Bättre än chips.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257790 av Maxjohan1983
Det är ganska mycket besprutat med äpplen. En nackdel.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 10 månader sedan #1257791 av Rrusheflower
Jättebra idé om man kan äta nått till äpplet tex kex eller filmjölk eller nått.