Rökning

Mer
3 år 1 månad sedan #1324815 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Rökning
Har inte bekymret längre det gick bra att gå över till snus för att undvika nackdelarna med rökningen. Ha alltid hemma det du är begiven på se till att en morgon tar du en snus det första du gör, om det inte är nog en under andra läppen då står du ut och kan låta bli att ta en cigarrett. Så länge du kan vara utan att ta en cigg har du de facto slutat röka konsten är att på morgonen direkt lägga in en snus när du vaknat det första du gör. Snus har större nikotinhalt än en cigg det gör att du klarar dig utan cigg- Pröva samt att ha cigg hemma gör att du inte köper det. Det i sig är en trygghet. Du kommer alltid att konfronteras av cigg lika bra att ha skiten hemma då går du inte och köper det. Det är där tryggheten ligger. Du blir då inte mer sugen på det då. När du kan vända ett paket cigg upp och ned och tobaken rinner ut, ja, då har du slutat röka.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan #1324857 av Miika
Svar från Miika i ämnet Rökning
Jag fick barnbidraget
Mer
3 år 1 månad sedan #1325321 av Richard
Svar från Richard i ämnet Rökning
Idag klarar jag definitivt inte målet på max 19 st...

Klockan är bara 13:40 o har redan rökt 13 st. Men så har jag varit vaken hela natten, o jag börjar räkna från 00:00.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325342 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Rökning
Tänkte att jag skulle avsluta snusningen idag men. Somnade 01.30 och sov bara 6 timmar vilket är på tok för lite för mig. Det är följaktligen en SÅN dag. En mosig kraftdränerad dag när stora förändringar icke göre sig besvär. Jag har egentligen ingen brådska med att sluta snusa. Har trappst ner från siberia till kaliber, det är ett rätt stort hopp och jag är nöjd med det. Tills vidare. Målet är dock att fasa ut snus helt. Men det kräver sin kvinna att verkligen göra det. Måste samla ihop mig. Som en gepard inför attacken.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1325437 av IM
Svar från IM i ämnet Rökning
Hade själv köpt nikotinplåster, påbörjat. 4 :e dagen gick jag och köpte 1 dosa. Inte bara kroppen den får nikotin, hjärn tänket och suget i hjärnan är svårast. Gjorde stoppet efter hastigt beslut inte bra alltid.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by IM.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325516 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Rökning
Det finns nikotinfritt snus. Använde det förr på kvällen så att inte sömnen skulle störas av nikotin.