Tro sökes

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 9 månader sedan #315115 av Fantasio
Tro sökes skapades av Fantasio
Jag söker en ovillkorlig Gudstro. Jag behöver kärlek och är beredd att ge kärlek tillbaka. Är med i svenska kyrkan, men går endast dit då det vankas begravning. Kan någon hjälpa mig?

Jag har aldrig läst bibeln, men skulle vilja. Jag ber aldrig, kanske därför jag aldrig upplevt frälsningen. Jag avundas Er med genuin tro. Kanske kan någon hjälpa mig.

Just nu upplever jag en jobbig period, men hoppas att min längtan efter tro ska bestå efter denna svåra tid. Jag vill må bra och ändå ha behov av Gudstro. Hur tar jag första steget?
Mer
13 år 9 månader sedan #315142 av Ready
Svar från Ready i ämnet Tro sökes
Jag har samma problem. Önskar att jag kunde ha en stark tro.
Mer
13 år 9 månader sedan #315151 av skord
Svar från skord i ämnet Tro sökes
har inget problem med tro.


det finns ju hur många som helst. bara att välja.
Mer
13 år 9 månader sedan #315155 av saara
Svar från saara i ämnet Tro sökes
Det låter lustigt då du säger att du går till kyrkan då det vankas begravning. Har du upplevt en Gudomlig närvaro vid en begravning? det kan man få uppleva nämligen.

Har du hittills i livet haft nån kontakt med troende mänskor?

Om du har möjlighet så gå i kyrkan och på möten. Det står i bibeln att: tron kommer av predikan, men predikan i kraft av Kristi ord. Alltså talar Jesus Kristus till dej genom predikan och vittnesbörd.

Det finns mycket som vi kan diskutera vidare kring detta. Har du möjlighet att se på kristna tv-kanaler. Lyssna på kristna radio-program. Det finns mänskor som har kommit till tro framför tv-n då de sett ett kristet tv-program.
kommer ej ihåg om du bor i Stockholm? Där finns ju Södermalmskyrkan och det verkar vara en trevlig kyrka. pingstförsamling tror jag. har sett dem på kanal 10. Tycker att pastorsparet verkar vara mycket kärleksfulla personer.
Vi fortsätter diskussionen. :)
Mer
13 år 9 månader sedan #315163 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Tro sökes
Visst kan du gå i kyrkan för att få andlig spis... men det finns andra sätt också...

Sätt dig i stillhet hemma, kanske tänd ett ljus, och be en liten bön... det behöver inte vara någon märkvärdig bön... kanske kan du någon från barndomen, som Gud som haver barnen kär, eller så ber du med egna ord... kanske bara:

"Tack Gud för den dag som du gett mig"

Att tacka Gud är ett bra sätt att komma närmare Gud...

Du kan också be för dig själv och för dina nära och kära:

"Gode Gud bevara mig och mina syskon och syskonbarn i god hälsa och låt oss få känna närhet till dig o Gud"

Välj andra ord, om dessa inte känns bekväma för dig...

Om du gillar att sjunga, kan du sjunga en psalm eller en andlig sång, helst någon du tycker om...

Du kan också be bordsbön, om du vill...

"Tack gode Gud för maten"

Är en enkel bön. Det finns många olika sätt att be och tacka, men det behöver inte vara krångligt...

Gör du sådant regelbundet, ska du se att tron börjar spira i ditt sinne...

KRAM! :hjärta :hjärta :hjärta
Mer
13 år 9 månader sedan #315173 av saara
Svar från saara i ämnet Tro sökes
Jag brukar ofta be om änglabeskydd då jag blir rädd för nånting. Jag tror på att änglar finns.