När jag ber får jag tecken att jag är förlorad

Mer
13 år 8 månader sedan #323761 av Zoidar
Jag bad till Gud. Gode gud finns det någon möjlighet att jag kan vandra med dig i framtiden?

Så kom ordet lussekatt i huvudet. Så kollade jag vad det betydde och det betyder lucifer.

Så bad jag igen. Jesus finns det en chans att jag kan vandra med dig framöver.

Så kom namnet Evangeline i mitt huvud. Slog jag upp det och en krater på venus heter så. Venus är lucifer stjärna.

Jag bad igen liknande och så kom det upp ett namn på en bok kanonerna på navarone. Den är skriven av Alistair, och det namnet betyder "försvarare av människan"

Jag kan inte tro något annat än att jag är förlorad...

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #323763 av Zoidar
Andra gånger när jag bett om att ta emot Jesus kom namnet Kafarnaum upp.

"Och du, Kafarnaum, skall du kanske bli
upphöjt till himlen? Nej, du skall störtas
ner i dödsriket."

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #323764 av Zoidar
Jag orkar inte kämpa emot... Jag orkar inte mer ... Gud varför händer detta mig? Varför sa jag nej?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #323765 av Mars
Jag är ingen expert men är det inte så att Gud förlåter? Jag tror att du övertolkar saker.
Mer
13 år 8 månader sedan #323781 av Zoidar
Mars,

Gud förlåter om man med hjärtat bekänner sina synder och ber om förlåtelse. Men det kan jag inte göra, för mitt hjärta är stängt.

Antingen är det satan som ger mig dessa tecken, eller så är det Guds sätt att säga att det är lika bra att jag lämnar kristendomen för jag sagt nej till Gud.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #323785 av Inwatto
Det är helt klart att du har kontakt med onda krafter som ger dig associationer! Det hade jag också ett tag. Jag pratade direkt med Jesus och Han ville förklara för mig om en människas själ. Ordet Han försökte skicka var AUA men jag fick först ordet TAURID. Det visar sig att Taurid är Antikrists beteckning på en människas själ och Taurider kan köpas och säljas för ett pris. Men, en Aua har ett oändligt värde för Gud och kan varken prissättas, köpas, säljas och kallas för "flera Aua" i plural. Det var en intressant lektion och poängen jag vill komma till är att man kan ha svårt att ha kontakt med Jesus för demoner och annat skräp lägger sig i.

Söker du tecken på att du är förlorad eller tecken på att du är förlåten? Frågan är viktig eftersom man hittar det man söker...

Prata inte med hat i munnen!