Ledsen

Mer
13 år 8 månader sedan #324989 av Zoidar
Ledsen skapades av Zoidar
Jag är jätteledsen nu. Jag gråter. Jag önskar bara att allt kunde bli bra bra. Jag tänkte på min stackars mamma.

Hon har fått 3 barn. Hon är troende och hon tror att vi alla ska komma till himmeln med henne.

Ingen av mina bröder har tagit in jesus, min pappa har inte tagit emot jesus.

Hon kommer ensam komma till Gud i himmeln om de inte omvänder sig. Min pappa kommer aldrig ändra sig, han är sån.

Mina bröder kan komma till tro.

Det som gör mest ont är att jag så gärna vill komma med henne till himmeln, men jag tror jag sagt nej till gud och nu är det för sent.

Jag är bara ledsen.

varför sa jag nej till gud varför. Nu kände jag lite ånger. Jag vill vara med dig herre, ta in mig herre i din famn, jag vill ha dig nära för alltid, låt det inte vara för sent jag ber dig. Gode gud!

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #324993 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Ledsen
Gud hör bön....

Även böner för dina syskon...
Mer
13 år 8 månader sedan #325004 av saara
Svar från saara i ämnet Ledsen
Det finns ett bibelord som lyder såhär: Tro på Herren Jesus så blir du med ditt hus frälst. Så det finns hopp för hela din familj. :kram :hjärta :be
Mer
13 år 8 månader sedan #325007 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ledsen
Tack Saara. Bara det att jag själv måste kunna komma tillbaka till Gud, då e jag säker på att de får det lättare att bli frälsta. Som det är nu ser de kristendomen som ett problem, att det är därför jag är sjuk. Så jag drar dem säkert längre ifrån än närmare.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 8 månader sedan #325010 av saara
Svar från saara i ämnet Ledsen
Ser din mamma också kristendomen som ett problem, att du är sjuk därför? :rolleyes:
Mer
13 år 8 månader sedan #325029 av Korall
Svar från Korall i ämnet Ledsen
Att du har din tro & känner att den är bra för dig är bara bra, men försök inte pracka på den till dom som uppenbarligen inte är intresserade (större delen av din familj). Dom ska respektera din tro & inte se den som en orsak till din sjukdom & du ska respektera deras icketro & lämna det därhän.