Sektmetoder uppräknade:

Mer
10 år 3 månader sedan #635624 av notwoodstock
Jag fick denna av Föreningen FRI (mot sekter), för en del år sedan:

Den är otroligt pricksäker när det vad det kan hända när hängivenhet går till överdrift.



Eftersom den blev lite svårläst i skalan det blev, spara den i en fil, så blir den lite mer läsbar. Eller kontakta mig, så skall jag fixa på något sätt. Jag har tjugo träffar på hårddisken, men är osäker på var den originalscannade har hamnat. :hjärta :väggen :vissel

/notwoodstock
Mer
10 år 3 månader sedan #635631 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sektmetoder uppräknade:
Det är konstigt att det ska vara så mycket kontroll, när man går med i kyrkor. :va?
Mer
10 år 3 månader sedan #635634 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Sektmetoder uppräknade:
Jag har en bok som heter härskartekniker, men jag har inte läst den än.
Mer
10 år 3 månader sedan #635637 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Sektmetoder uppräknade:
Steven Hassan är positiv till djup gudstro. Har för mig att han är troende själv. Han gillar inte att folk använder hans böcker som ursäkt för att begränsa religionsfriheten och förfölja troende.

Kritiken riktar sig mot sekter som utnyttjar människor t,ex Guds barn som ägnade sig åt prostitution. Inte mot kristna församlingar. Jag har läst boken. Det finns inget hat, förakt eller agg i den. Han vill bara hjälpa människor ut i frihet. De på FRI borde läsa boken. :grandpa
Mer
10 år 3 månader sedan #635644 av jedidja
Svar från jedidja i ämnet Sektmetoder uppräknade:
Religioner och sekter loger ordnar you name it, är något man måste arbeta emot för det har inget med att vara troende att göra. Att ha en tro är för mig helt accepterbart men det ska vara mellan Gud och en själv. Ingen annan ska komma och säga vad man ska tro eller hur man ska tro, nä församlingar vad det än är för religion är bara ett sätt att kontrollera människor.

Ha en bra kväll :grandpa
Bilagor:
Mer
10 år 3 månader sedan #635666 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Sektmetoder uppräknade:
Tror att det har att göra med vår tids individualism. Nån slags rädsla av att acceptera att man är beroende av andra eller rädsla för att göra sig beroende av andra. Det är lite läskigt att lita på människor för de kan ju svika och skada en. Men jag tror att vi är gjorda för att vara en del av nåt större. Det är därför det är så smärtsamt med ensamhet.

Ha en bra kväll du med