Berätta om era syner

Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1109301 av Zoidar
Här kan vi berätta om syner vi haft. Jag la tråden i andliga frågor i.o.m. att syner ofta har med andlighet att göra.

Jag ska berätta om en sak jag var med om hösten 2010. Jag satt och lyssnade på en predikan i katolska kyrkan. Plötsligt ser jag ett ljus slå ut ifrån predikoboken (där bibeltexterna står) som diakonen predikar ifrån och det träffar mig. Allt händer så fort som en kamerablixt men jag börjar gråta av glädje i mitt inre, diskret så att ingen ska märka det.

Vid senare tillfälle frågar jag diakonen som predikade om han sett något ljus, men tydligen var det bara jag som såg ljuset.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 5 månader sedan #1109307 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Berätta om era syner
Har sett Jesus på korset i katholska kyrkan gråta tårar av blod...över hur folk är inklusive kyrkans folk....Ett tag senare så ett helgon till mig att kyrkan är inte din väg att gå. De kommer inte förstå dig och kommer inte behandla dig väl. Jag valde bort kyrkan. På ett gudomligt ingripande. Det var rätt väg att gå. Jag har andra arenor att spela på och nu är jag ateist. Det spelar ingen roll om gud finns för han har ändå sagt till mig att kyrkan inte är min väg att gå. Jag behövs bättre i min familj och i mitt nätverk. Kanske gud finns kanske tror jag på honom, jag har iallafall valt hans utstakade väg att gå.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1109327 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Berätta om era syner
En gång tog jag en drog som är tio ggr mera hallucinogen än starkaste LSD. Och jag överdosera rejält. Folk sa hur kunde jag överleva och trodde det var inte sant vilket min mera trovärdiga bekant intyga vi hade gjort!

Men då träffade jag Jesus med alvliknande änglar flög runt! Jesus sa bara en sak. Och jag sedan femton år senare fortfarande försöker lyssna på och hålla mig ren! För fler chanser får jag inte
  • Metrogirl
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1109329 av Metrogirl
Svar från Metrogirl i ämnet Berätta om era syner
om livet är heligt spelar syner ingen roll
Mer
5 år 5 månader sedan #1109360 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Berätta om era syner
Jag har också sett ljus, änglar och mörka skepnader. Brukar hända varje dag.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1113557 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Berätta om era syner
Har syner när jag ber. Bilder på insidan av ögonlocken . Mer tänker jag inte berätta, syner ska man hålla för sig själv. Jag vill bara bekräfta att syner är en verklighet och att Bibeln inte ljuger när den säger att syner o andlighet hänger ihop!

De är mycket detaljerade och ganska ”kryptiska”.

Mer blir inte sagt idag, om än någonsin. Nu måste jag sova, är vaken på övertid! Får stänga av mobilen så jag inte distraheras till att bara hänga här på Viska, haha. Behöver be kvällsbön och sånt. Natti!
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.