Snälla Gud om du finns varför det här helvetet?

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1175316 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Snälla Gud om du finns varför det här helvetet?
Om det är självförvållat att jag har drabbats av sjukdom, lite förenklat tycker du inte, eller att någon våldtas ska det vara självförvållat kanske, livet är många gånger svårt att förstå och varför en del drabbas hårdare än andra finns inga svar på, men kommer du igenom det och kan hitta förståelse och acceptans inom dig för det och med acceptans menar jag förlåtelse för att du drabbats och inse att det skett utan egen skuld. Då kan du öppna upp din inre styrka, den får dig att fortsätta livet utan bitterhet. Om Gud finns så är jag säker på att Gud vill att vi lär av svårighet, hittar vår inre styrka och ser framåt utan bitterhet. Då föder vi inte ondska utan godhet istället.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175337 av Amandara
Jag har skit i bagaget. Det är skit men jag kan använda mig av det som Peer - jag har mycket olika erfarenheter. Och som jag bearbetat. Reflekterat kring och vridit och vänt på. Så jag kan skriva texter.
  • RainNo2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan #1175364 av RainNo2
Ingrid64marie! Geta kommer aldrig att förstå. Hon är så pass gammal att det är lönlöst än att försöka. Hon ligger i en konflikt där hon lever som man gjorde förr i tiden, vilket dom flesta kvinnor gör över 55 år. Men ingenting är förlorat. En vacker dag kommer hon finna frid. Och lämna den gamla världen och den nya världen kan ta hennes plats.

Det är så evolution ser ut.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175365 av Geta
Du är verkligen prov på en framtidsmänniska, RainNo2. Med sådana som dig tar evolutionen jättekliv. :jubel :groovy :jump :vagen :klappa
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175371 av Nissegossen

Amandara skrev: Datan är en mänsklig gestaltning för att sammanfatta allt vi upplever som ont. Att det skulle finnas en "människa"....gestalt bakom det. Vi tänker gärna i liknelser. För att göra världen begriplig.


Mycket riktigt har vi sedan rymdfararen som steg ned på berget Sion för ett antal 1000 år sedan i en eld och rökmoln och högt (Högtalare) sade åt folket kommer ni hit dör ni han kunde göra beräkningar och Översteprästen hade två bröstplåtar inte riktigt ja och nej efter de bröstplåtarna fattade de sina beslut. att han hade en dator står närmast.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 8 månader sedan #1175388 av Jocke
Syndabockar har väl utnämnts genom alla tider, Judas var väl det första kända exemplet i modern tid då räknar jag från förra årtusendet! Människan är det som skapar ondskan mycket tack vare okunskap och dylikt! Alltså tjänar vi i längden på en öppenhet i det här samhället, för att befrämja och dryfta de svåra saker vi ställs emot dagligdags.

Men öppenheten bör inte drabba någon enskild människa, utan vi står i kollektiv skuld till ondskan, mycket av nonchalans och ingen bry sig om mentalitet bär skulden till det hela. Om Gud finns, så är den men för mig, som skapare av allt liv i universum. Den är inte skyldig till de mekanismer som skapar allt ont och elände!

I kyrkans namn har många brott begåtts! Så låt oss alla ha en egen tro att förlita oss till!

Vars är världen på väg?