Smärta föder upplysning?

Mer
4 år 8 månader sedan #1175791 av Melody
Lyssnade på Marianne Williamsson, andlig författare från Staterna, att det ur "human despair"/ smärta föds medvetenhet och upplysning. Hon nämnde sina egna erfarenheter, Buddha och Kristus.

Vad anser ni om detta?
Mer
4 år 8 månader sedan #1175792 av Geta
Svar från Geta i ämnet Smärta föder upplysning?
Man kan bli fixerad vid sin smärta och lyckas inte gå vidare.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175793 av Melody
Svar från Melody i ämnet Smärta föder upplysning?
Sant, men om man går vidare lär man bli rikare som person...
Mer
4 år 8 månader sedan #1175794 av Geta
Svar från Geta i ämnet Smärta föder upplysning?
Det finns personer som har smärtan som sitt livsinnehåll.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175795 av Melody
Svar från Melody i ämnet Smärta föder upplysning?
Jag har mkt smärta men en stark vilja att gå vidare. Det känns bättre nu än för några månader sedan faktiskt. Vill nu bara skapa mening med livet...
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175844 av Nissegossen
Smärta kan man ha och inom sig söker man bli kvitt smärtan, så gjorde jag. Jag blev förbannad på smärtan jag drabbats av och satte mig vid datorn och sökte, nej jag sökte inte läkarkontakt utan smärtan var typiskt artros fann boten. Men det var ingen medicin utan det var brist i kroppen av förslitet brosk och det gällde att återskapa det som var förslitet och brist på brosk. Det hjälpte också mot mitt diskbråck i min rygg jag hade tidigare med ischias i vänster ben, numera är jag utan smärta utan en enda läkarkontakt

Jag är inte ensam att ta kuren mot förslitet brosk. Var på Apoteket och döm om min förvåning hon bakom disken gör likadant och hon tipsade mig om att koka märgben hon gjorde likadant som jag, bygger brosk i kroppen

Smärta är ingen höjdare man vill bli kvitt den om man nu inte söker smärta en del söker smärta för kicken av endorfiner i samband med det. vanligt folk vill på alla sätt bli kvitt smärta sök boten mot din egen smärta

Fysisk som psykisk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.