En fråga till er som jobbar!

Mer
4 år 2 månader sedan #1229172 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Jehovas Vittnen
Ja, eller om JAG blir sjuk. :(
(har inga barn (än)).
Mer
4 år 2 månader sedan #1229189 av Miika
Svar från Miika i ämnet Jehovas Vittnen
Davids pappa var med i Jehovas när han var liten, det har gett honom ärr för livet. Idag är han agnostiker
Mer
4 år 2 månader sedan #1229198 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Jehovas Vittnen
Om en stund är det mässa i Domkyrkan. Jag sätter mig längst bak i väntan, med två böcker jag hittade i vapenhuset. Hoppas jag hinner tillbaka till jobbet innan ett, så jag kan ta en chokladshake. Hungrig. Bröd och vin blir jag nog inte mätt utav! :dans
  • Lirya
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
4 år 2 månader sedan #1229752 av Lirya
Svar från Lirya i ämnet Jehovas Vittnen
Det är svårt att få till högskolestudier när man är sjukskriven, men man brukar fortfarande kunna låna böcker på biblioteket. Själv är jag intresserad av historisk-kritisk bibeltolkning och Gamla Testamentets exegetik. Det skulle ingå som delmoment i kursen när jag läste religionsvetenskap på universitetet för flera år sen, men tyvärr blev jag tvungen att hoppa av på grund av sjukdom innan den delkursen började.

Men det finns ändå olika sätt att lära sig mer om religion, eller om bibeln, om man nu känner det behovet. Om du pratar med Jehovas Vittnen får du ju bara deras bibeltolkning, men om du vill ha en större bredd i din kunskap så skulle jag hellre rekommendera andra vägar. Är det så att du verkligen känner dig så starkt dragen till Jehovas Vittnen redan, så kan vi ju bara säga vad vi tycker om det, men vi kan inte hindra dig från att göra ditt eget val.

Men du kan säkert hitta böcker på biblioteket om retorik och härskartekniker också.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229753 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Jehovas Vittnen
Tack Lyria! Jag gillar biblioteket. Uppslagsböcker är dyra! :)
Mer
4 år 2 månader sedan #1229754 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jehovas Vittnen
MsTibbs,

Konstigt att du vill släppa ifrån dig friheten så lätt.