Jesus

Mer
4 år 2 månader sedan #1233229 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus
Jag har en gang om natten en stormig natt blivit tillsagd av rosterna, sta upp las forsta Mosebok. Den gangen laste jag, i Gamla Testamentet Ordet var i begynnelsen istället for I begynnelsen, jag tankte jag ar trott jag laser resten i morgon. Jag vaknade, stod upp tog upp Bibeln slog upp laste igen, I begynnelsen....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1233234 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus
Sedan undrar jag pa hur manga satt tog, Judas Iskariot, livet av sig hangd kastat sig pa sitt svard?....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1233346 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Jesus
Johannes huvud på ett fat iaf
Mer
4 år 2 månader sedan #1233358 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jesus

Inwatto skrev: Jesus var/är Guds ställföreträdare här på jorden. Gud kan inte komma hit för vi har bara 3 dimensioner och han lever i en sisådär 12 dimensioner, tror jag.

Jag ber också bara till Gud, men slutar med "i Jesu namn, Amen" och tror att det är så man ska göra som kristen. Vet inte om Gud hör, men änglarna gör det och det är huvudsaken.

Katolikker ser vel Paven som Guds stedfortreder? Jesus er vel noen knepp over, ettersom han er både fullt menneske og fullt Guddommelig.
Mer
4 år 2 månader sedan #1233359 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Jesus

Geta skrev: Jag ber också bara till Gud. Tycker att det är lite orättvist att alla som inte ber till Jesus är förtappade.

En fullstendig ekskluderende intoleranse er hovedprinsippet monoteismen bygger på.
Mer
4 år 1 månad sedan #1233386 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus

MsTibbs skrev: Johannes huvud på ett fat iaf


Ett stort fat, tva man som bar Johanes bojer sig ned med huvudet pa fatet som markering mot sin hustru och dotter, han bestämmer!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum