Den smala vägen

Mer
3 år 7 månader sedan #1285742 av memphis
Jag har tänkt mycket på änglar, Jesus, vad som händer efter döden och sådant den senaste tiden, och nu är det gudstjänst på tv:n.

Jag är inte kristen. Jag tror visserligen på Jesus. Jag tror att han blev Guds son, att han nådde det högsta av tillstånd, och jag tror på hans offer: att han dog på korset för alla människors skuld.

Men vad jag inte tror på är att Jesus är den enda vägen till himlen. Jag kan inte tro på det. För om en människa aldrig gjort mycket ont i sitt liv, vandrat den smala vägen, men inte tror på Jesus, så hamnar hon i helvetet (!) jag kan bara inte tro på det. Det är mitt problem med kristendomen. För att Gud och Jesus ska vara kärlek och medkänsla. Då straffar man inte en god människa med helvetet! Det finns ingen reson i det. Gud är större än så.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285745 av Geta
Svar från Geta i ämnet Den smala vägen
Jag tvivlar också på att Jesus är den enda vägen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285753 av Skellington
Svar från Skellington i ämnet Den smala vägen
Tänk på teorin om universum, att vi bor i en oändlighet. Det borde betyda oändliga vägar till dit man vill gå.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285757 av memphis
Svar från memphis i ämnet Den smala vägen
Tror jag med Skellington. Det finns oändligt många världar och ett oändligt antal möjligheter! Jesus är som han säger, för han ljuger inte, en säker väg man kan gå till Gud, men inte den enda vägen.
Mer
3 år 7 månader sedan #1285802 av memphis
Svar från memphis i ämnet Den smala vägen
Läste i en gammal religions bok att "på toppen av Guds berg strålar alla religioner samman". Tror att det ligger närmare sanningen.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 7 månader sedan #1285833 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Den smala vägen
Jag kommer brinna i helvetet. Sålt min själ. När jag var barn till satan själv. Allt jag berör dödar jag. Både bildligt och bokstavligt.