letar fel

  • snobben
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #249148 av snobben
letar fel skapades av snobben
Hejsan allihopa!

Jag har en fundering kring en nära anhörig som jag har. Jag vet inte hur jag skall bemöta honom för att han retar sig och letar fel hos mig,upplever detta som väldigt jobbigt då han är väldigt negativt inställd till allt jag gör och får mig att känna mig värdelös. vad tror ni detta bottnar i hos honom för problemet ligger antagligen mer hos honom än hos mig ?
Mer
14 år 7 månader sedan #249149 av Geta
Svar från Geta i ämnet letar fel
Det kan vara en narcissist???
Mer
14 år 7 månader sedan #249162 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet letar fel
snobben om du har schizofreni, så rekommenderar jag att du pratar med din läkare om dina anhöriga kan få familjeutbildning. I familjeutbildningen får de lära sig att sluta kritisera och särskilt högljutt, eftersom det kan öka risken för återfall i psykos.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 7 månader sedan #249169 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet letar fel
Är det din bror, tror jag det hela bottnar i avundsjuka från när ni var små. Era föräldrar har då inte hanterat situationen korrekt.

Är det din pappa, då kan det väl ligga ngn skilsmässa i botten och spöka?

Vars är världen på väg?
  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 7 månader sedan #249171 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet letar fel
Det kan handla om att han föraktar sig själv innerst inne och har ett stort kontrollbehov.
Mer
14 år 7 månader sedan #249296 av Erica
Svar från Erica i ämnet letar fel
Det kanske inte bara är dej han är negativt inställd till, han kanske är så mot alla?

Jag tycker det verkar vara ett klassiskt tecken på avundsjuka

PRATA med honom och berätta hur du känner, kör giraffspråket "när du säger/gör såhär... får du mej att känna såhär... jag skulle istället vilja att du gjorde/sa såhär...för det skulle få mig att känna såhär istället..."

Kram på dej!