Hygien

Mer
13 år 5 månader sedan #348121 av Louise
Hygien skapades av Louise
Jag undrar om någon har tips på hur man bör förhålla sig till en kompis som p g a sin sjukdom inte tar hand om sin personliga hygien så värst bra? Jag har inte kommenterat saken för jag är rädd att såra. Men det kanske är taskigare att inte säga något?
Mer
13 år 5 månader sedan #348128 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hygien
Det måste vara väldigt känsligt. Det följer gärna med att man
inte har koll på eller klarar sin hygien när man är psykosbenägen.
Det är inte säkert att man själv är medveten om att hygienen
inte är den bästa.
Att seriöst nämna problemet kan vara nödvändigt istället för
att någon icke vänlig person påpekar det hela.
Mer
13 år 5 månader sedan #348225 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hygien
Hon eller han kanske behöver boendestöd för att komma sig för att sköta hygien eller städning. Det är kommunen som håller med boendestöd, som är gratis eller nästan gratis.
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #348329 av
Svar från i ämnet Hygien
Det är just det att han redan har boendestöd, men jag vet inte om de jobbar med just hygienen? Vi har varit på restaurang ett par gånger, men folk har bytt bord... Han verkar inte märka det, men jag har märkt det. Jag tror att han skulle ha lättare att fungera i samhället och i relationer om hygienen förbättrades.
  • rock
  • Besökare
  • Besökare
13 år 5 månader sedan #348341 av rock
Svar från rock i ämnet Hygien
Orkar inte heller bry mig men känner mig tvungen nu för att inte bli mobbad och utpekad,Så nu har det börjat gå till överdrift åt andra hållet men,jag ser lika skräckinjagande ut för det.Om man är så ful i grunden kan man ju inte tvätta bort direkt,men omgiviningen kanske klarar lukten bättre om man tvättar sig oftare.
Tycker ngt folk kanske ska tänka på är just efter man varit på toa,att göra rent där bak med vatten o någon mild tvål,då brukar man nog inte lukta o borsta tänder.Annars tycker jag det är otroligt överspänt,hygienhysteri och utseendehysteri !sjukt jobbigt!Folk borde lugna ned sig ett par kilo.

Kanske du skulle prova att ge presenter med fina tvålar osv o kanske present kort till ngt spa?om han klara sånt dvs.
Mer
13 år 5 månader sedan #348374 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Hygien
Jag hade själv uppskattat om jag luktade illa och någon sa det till mig vilket har hänt ett antal gånger i mina yngre år. Detta var under början av min sjukdom. Nu har jag ganska bra hygien och jag uppskattar fortfarande om någon utomstående säger till.

Heja Karl XII!