Finns det någon samtalsgrupp för drabbade?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #45782 av
Min mamma har haft psykoser och vill nu träffa andra i hennes situation. Har hört med ifs, men det verkar bara vara för anhöriga. Någon som känner till något?
Mer
17 år 8 månader sedan #45786 av Nissegossen
<!-- w --> www.rsmh.se <!-- w -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #45789 av Nissegossen
IFS är inte bara för anhöriga! Jag själv är bland de första medlemmarna i IFS GBG Jag har varit med sedan starten 1978 och det var den första föreningen i landet! Riksorganisationen heter Schizofreni förbundet och finns här;

www.schizofreniforbundet.se

Det finns lokala föreningar över hela landet och i föreningarna finns det (I Göteborg i alla fall) något som kallas för erfarenhetsgruppen.

Kommer hon väl in i gemenskapen så är det No Probs!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #45801 av Isa-Alise
RSMH har föreningar med verksamhet på många orter i landet.... i en RSMH-förening kan få nya vänner som förstår hur man har det... få kamratstöd... få vara med och påverka psykiatrins utveckling genom intressepolitik, omman vill, fika, vara med i studiecirklar, åka på utflykter, mm... gemenskapen brukar vara mycket fin i en RSMH-förening...
Mer
17 år 8 månader sedan #45817 av Admin1
Du hittar en förteckning över olika RSMH-föreningar i landet här:
www.rsmh.se/lokforeningar-karta.htm