Var är beviset på att bara 8% jobbar mer än 50%?

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078344 av Utomjordingen

Carmen Al Kebab skrev: Jag vet Nissegossen, jag kommer vara tröttsam tills jag har fått ett medel från en apotekare som häver giftet jag har fått av psykiatrin och fått min schizofreni diagnos avskriven.


Om jag inte har lyckats få min diagnos avskriven sen jag blev utskriven från psyket sommaren 1992 så kommer du heller aldrig att göra det. Lagen/paragrafen säger ändå att du måste ha kontakt med psykiatrin då och då under hela ditt liv vare sig du vill eller inte.

Om typ 8 % jobbar mer än 50 % som har diagnosen schizofreni så tycker jag det verkar ganska kört. Då gjorde jag rätt i som satsade på att bli ihop med en kvinna och vara nån slags dagdrivare istället.

Sen har jag alltid varit en sån som tycker om att experimentera och lära mig på egen hand - därför har jag hobbyverksamhet!
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078706 av Carmen Al Kebab
"15 procent har arbete i någon
grad på öppna marknaden."

Fake news alltså?

Årsrapport 2015.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
5 år 8 månader sedan #1078708 av Carmen Al Kebab
"Andelen individer med en
sysselsättning motsvarande 50 procent eller mer på
öppna marknaden var vid uppföljningsregistrering 6
procent för kvinnor och 7 procent för män"

Oj, där ser man.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1078716 av Admin1
Ur Årsrapport 2015:

Andelen individer utan sysselsättning är fortsatt hög - 55-60 procent beroende på kön och registreringstyp. Detta är oroande då sysselsättning är en viktig faktor för delaktighet i samhället men också för den enskildes välmående och livskvalitet. Sysselsättning är också ett mått på hur framgångsrik behandling och rehabilitering varit. Andelen individer som arbetar mer än 50 procent på öppna marknaden ligger fortfarande på cirka 8 procent
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan #1078727 av Carmen Al Kebab
Varför ser vi inget av PsykosR i media då?