Ni som lever på bidrag och inte gör något... Varför börjar ni inte tigga?

Mer
5 år 7 månader sedan #1089609 av Carmen Al Kebab
Att tigga kräver ingen energi alls, bara prata med folk som eventuellt undrar varför man tigger.

Ni kan sitta och tigga varje dag utan minsta skam i kroppen eftersom ingen vill anställa en outbildad långtidsarbetslös.

Ni får säkert ihop minst 500 SEK//dag som svensk.

Däremot kan jag uppmuntra er alla till att söka utbildning, men funkar inte det så varför inte börja tigga?
Mer
5 år 7 månader sedan #1089773 av Admin1
Lever man på bidrag behöver man inte tigga. Bidragen räcker utom möjligen vid missbruk eller mycket rökning.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089783 av Geta
Tror att det blir svårt att hitta någon plats att tigga på i Sverige idag. Rumäner och bulgarer har paxat för alla platser.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089881 av Carmen Al Kebab
Geta, det finns övervakningskameror i varje ICA-affärs ingång... Skulle de börja bråka så går man bara in i affären och ber personalen ringa polisen... Dessutom är det olagligt att tigga åt någon annan, till exempel en liga... Det dem gör är ofta olagligt, inte vad enskilda svenskar gör. Lagen trädde i kraft 1 Juli 2018 :P
Mer
5 år 7 månader sedan #1089889 av krokus
Var jag inte tigger? Tja, jag vill inte att folk ska spotta på mig och kalla mig "ohyra" och liknande. Dessutom är jag tjej, så mansgrisar lär komma med skamliga förslag.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089890 av Crusader

Carmen Al Kebab skrev: Geta, det finns övervakningskameror i varje ICA-affärs ingång... Skulle de börja bråka så går man bara in i affären och ber personalen ringa polisen... Dessutom är det olagligt att tigga åt någon annan, till exempel en liga... Det dem gör är ofta olagligt, inte vad enskilda svenskar gör. Lagen trädde i kraft 1 Juli 2018 :P


Kriminella bryr sig inte om något är olagligt.

Det finns mycket pengar att tjäna genom att "hyra" ut "tiggar" platser.

Om du går till ICA eller COOP och försöker utföra ditt hantverkskap genom att ockupera en plats. Så kommer du få problem.
Det spelar ingen roll om det finns 1000 kameror eller personal inuti ICA affären.

Någon gång så kommer du behöva gå därifrån och då kommer "Tiggar Maffian" stå där och vänta, du kommer få smaka på baseboll trät.

Men om du känner att du vill utmana ödet så gå ner till närmsta ICA eller COOP eller Systembolag. Jag har sett varenda en av tiggarna som sitter utanför min lokala ICA äga en mobiltelefon. ( Har du tur så kommer det bara uppstå bråk mellan dig och den tiggare som "äger" platsen.) Men be till GUD om dom tar upp sin telefon och ringer ett samtal.

Kriminella skiter i både dig och lagen ( Det är väl ändå just anledningen varför dom just är kriminella ). Att det skulle upprättats en lag stoppar ju inte deras verksamhet, kanske försvårar den .

Det finns flera reportage om detta , du kan ju kolla upp det på nätet.

Guds Frid Vare Med Dig !




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.