Vad får man sysselsätta sig med på sjukersättning?

Mer
4 år 9 månader sedan #1165816 av MsTibbs
Jag är skribent, illustratör och ordförande på Kooperativet Mediagruppen Karlstad. Vi gör trycksaker, film, foto mm främst tidningen ASP Bladet om lokala sociala frågor. Jobbat kanske 8år här.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165818 av Geta
MsTibbs tecknar väldigt skojiga skämtbilder om psykiatri.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165820 av MsTibbs
Mer
4 år 9 månader sedan #1165867 av Cosmos
Det vore kul om du lade ut några stycken. Om det inte bryter någon upphovsrätt eller någonting.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165877 av Admin1
Vid sjukersättning du fått före 1 juli 2008:

Du kan arbeta och ändå få behålla del av sjukersättningen men anmäl till Försäkringskassan innan.

Du kan studera med sjukersättning utan att anmäla till Försäkringskassan.

Vid sjukersättning du fått efter 1 juli 2008:

Du kan efter ett år arbeta och ha sjukersättningen vilande i 2 år. Du kan under den perioden återfå din sjukersättning. Första året får du 25 % av sjukersättningen skattefritt. Politiskt och ideellt arbete kan ske vid hel sjukersättning max 5 timmar/vecka och du får max ha 1/8 del av sjukersättningen i lön.

Studier kan påbörjas efter 1 år och sjukersättningen blir då vilande i 2 år. Studierna får finansieras med studiemedel.

Vid sjukersättning du fått före 1 juli 2008:

Du kan arbeta och ändå få behålla del av sjukersättningen men anmäl till Försäkringskassan innan.

Du kan studera med sjukersättning utan att anmäla till Försäkringskassan.



.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165893 av Melody
Tack allihop för era svar.

Det var som jag trodde, psykiatrin försöker sabba och äventyra min framtida försörjning. Jag orkar inte ens jobba på "låtsas", de tjatar hål i en. På fsk sade de att man får inte göra ngt som jämställs med jobb. Ändå föreslår psykiatrin det. Är så himla trött...