Någon som haft anpassat jobb?

Mer
4 år 8 månader sedan #1176524 av Melody

MsTibbs skrev: Vi anpassar mycket för dem som är deltagare hos oss. Höjsänkbara bord, korta eller långa arbetsdagar, jobba deltid, tolerans inom rimliga gränser för läkarbesök. Folk får skriva om det som intresserar dem om det passar i tidningen... vi har ett socialt arbetskooperativ. Men det måste löna sig, det är enda haken :)


Får deltagarna lön? Om inte, vet du hur de försörjer sig?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176548 av Klanggedin
Hur går det för tidningen Tibbs?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176553 av MsTibbs
De anställda fåt lön, dock inga superextrema löner. De som är deltagare får pengar på annat håll, FK, Arbetsförmedlingen, soss... det är olika. Sjukpenning vet jag inte reglerna kring. Vi jobbar på augusti/september-numret nu. Ser ut att bli klart i tid. :)
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176578 av Nissegossen
När jag gick data skrivarkurs gjorde vi allt ifråga om den tidning vi gjorde. Då kunde handledaren säga till mig, skriv en krönika om världsläget, det gick mig emot, men hon fick en krönika men inte om världsläget det var jag trött på så texten handlade om Målilla och om de små nyheterna därifrån och inte om Irak där Bush bombade bönder i bombhål

Så, där i Målilla där skrev jag om någon katt fått ungar samt att det varit soligt i flera veckor i rad när jag skulle tvätta

Allt annat än världsläget och jag sydde ihop texten för att leverera en krönika. Vad skulle hon göra? Den blev tryckt


Så leverera en text på beställning är inga svårigheter

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176604 av Admin1
Vår,
Eftersom du inte har någon anställning, som t.ex Geta hade, så innebär ett anpassat jobb ett arbete, som passar dig efter dina problem t.ex minimal stress och inte så mycket kontakt med andra. Med ett anpassat jobb har du större chanser att kunna jobba än om du får ett vanligt jobb. Så ett anpassat jobb är positivt för dig.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176609 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som haft anpassat jobb?
De var antagligen mycket trötta på mig inom landstinget. De var ju tvungna att följa bestämmelserna. På mötet innan pensioneringen fick jag höra att jag roffat åt mig jobb. Det var ju bara det att jag är uppfostrad i Luthers anda att man ska jobba och göra rätt för sig.