Kan man få en personlig assistent på jobbet?

Mer
4 år 8 månader sedan #1181257 av Slyngelsnubben
Har fått en rätt bra idé, jag vill jobba som lärare men jag vet att det finns en del stressiga saker inom yrket men även lugna saker så man skulle ju kunna fixa en personlig assistent som kan hjälpa en på jobbet? Känns som att fk bör godkänna detta eftersom att de vill att man skall jobba etc
Mer
4 år 8 månader sedan #1181259 av Geta
Tror inte att någon här på Viska med diagnosen schizofreni har personlig assistent.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181335 av björk
Jag pratade med ngn med
en som hette Samuel han
hade varm våffel hand. Han
pratade sej varm om kaffe.

Sen tog jag rollerbladez hem trots att jag höll på att bli på körd av buss. Kullersten sen så hampade de sig så att jag åkta bredvid bussen med knapp marginal


Clease-Göran erbjöd sig att köra men jag avböjde
Mer
4 år 8 månader sedan #1181364 av Melody
Det finns något som heter personligt biträde, var det något sådant du menade? Kolla in arbetsformedlingen.se/for-arbetssokande/...funktionsnedsattning
Mer
4 år 8 månader sedan #1181386 av Geta
Det anses nog inte vara ekonomiskt försvarbart att jobba som lärare med personlig assistent.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181408 av IngeF
Kommunene har jo ofte ikke råd til å ansette kvalifiserte lærere engang. Dessverre er nok slik at assistenter er dyrere enn å la folk sykepensjoneres. Personlig tror at inkludering for enhver pris er feil. Om man sier at man trenger et parallelt arbeidsliv, da blir man nesten korsfestet, men det er da ingen som påstår at handikappede skal delta i de olympiske leker. Når det gjelder meg selv, hvor sannsynlig er det er at en person med hjerneskade er best kvalifisert for jobben om alt annet er likt?