Fick ni jobb/praktik av Försäkringskassan?

Mer
4 år 6 månader sedan #1191288 av Nissegossen

mrsearlgray skrev: Gud vad tråkigt! behöver du flytta då eller? :(
bor i en stad som har både volvo powertrain och personvagnar, får bara hoppas att jag blir frisk nog att kunna söka när takterna går upp igen. det tråkiga är att det kan vara svårt att komma in eftersom jag varit sjukskriven. så det är därför fk vore bra som hjälp att hitta jobb som passar.


Ja, antingen en lägenhet eller skogen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 6 månader sedan #1191313 av mrsearlgray
finns det någon annan här som jobbar eller har praktik?
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1191321 av Melody
Jag är egentligen i samma sits som du, men ja fk kan hjälpa med att tillsammans med arbetsförmedlingen hitta lämplig praktik. Du ska kunna erbjudas IPS och stöd i att finna ngn sysselsättning. Så har man sagt till mig i alla fall. Framåt jul ska vi diskutera hur jag ska gå vidare med ev arbetsrehab, så jag vet mer då. Just går jag bara på behandling och aktivitetshus som förberedelse.

Vi ska kunna nästan kräva ett anpassat jobb! Iaf enligt socialstyrelsen. Jag kan också bara jobba typ 25% till att börja med, en lätt typ av arbetsträning.

Har du en kurator eller kanske kan du prata med din fk handläggare kring allt detta?

Leloo jobbar, Vittrad berättade om IPS...finns säkert fler...
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191328 av mrsearlgray
okej tack, ska träffa min kurator snart så kan fråga henne hur det är, skulle ju vilja jobba lite iallafall men behöver ju se hur jag klara det så jag inte blir sjuk igen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191330 av Melody
Jag hoppas det går bra för dig, förstår helt o hållet hur du känner det!
Mer
4 år 6 månader sedan #1191333 av mrsearlgray
tack! hoppas det går bra för dig också, det kan vara en sån djungel med försäkringskassan.