Är jag korkad?

Mer
4 år 4 månader sedan #1213513 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Är jag korkad?
Sådana industrijobb kräver de ofta att man har yrkesutbildning. Eller tidigare erfarenhet. Det hjälper om man är lite yngre också.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213526 av mrsearlgray
Svar från mrsearlgray i ämnet Är jag korkad?
detta behöver du ingen tidigare erfarenhet, men på personvagnar behöver du det, och är ju 24 år så är ju rätt ung fortfarande.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1213528 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Är jag korkad?
Jag jobbade på PV och hade knappast erfarenhet av montörsarbete. Dock industriutbildning på gymnasiet. Fick göra ett arbetsprov på intervjun, de testade koordinationen typ genom olika grejjer man skullle göra med händerna, dra snöre genom en massa spikar på en tavla t-ex som jag gjorde busenkelt och fort.

Det var många invandrare som arbetade där, vissa kunde dålig svenska och det var troligen det första arbete i Sverige många av dem haft.


edit, jo faktum är att jag bytt en motor på en personbil (tsm med en kompis som inte heller hade gjort det tidigare), men det var när jag slängde igen motorhuven som de ringde från Volvo och sade att jag fått jobbet. Det var på samma plats i trädgården som det ringde i telefonen en annan gång, och snubben i andra änden gav mig 3000kr i princip och att att jag behövde just de pengarna då.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213562 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är jag korkad?

mrsearlgray skrev: kan säga att jag har god kontakt med handläggaren, vi mejlar och jag hade möte med henne i onsdags om planerna på arbete, men tack för rådet! :D


Bra, då vet handläggaren om det och hen kan ge godkänt att du kan ta jobb med handläggarens godkännande, men stäm av med handläggaren om godkännande
Går det, är det bra, men tänk på om det är strul, kan du bli utan ersättningen om du blir sjuk kan du inte utgå ifrån
att du får ersättningen från FK om det blir så att du måste återgå till den peng du får.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan #1213591 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Är jag korkad?

Geta skrev: Pippi Långstrump fick frågan om hon kunde spela piano. Det vet jag inte, för jag har aldrig prövat, svarade hon.

Det er et problem at det pøses på med positive adjektiver i stillingsannonser og søknader.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213592 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Är jag korkad?

Johannes skrev: Ofta ganska välbetalda jobb inom industri. Om man är ute efter pengar...

Å jobbe på plattform er meget godt betalt, men de må vel snart bo på hemmelig adresse.