Deklaration

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 veckor sedan #1241296 av Fantasio
Deklaration skapades av Fantasio
Sedan kanske 20 år är det mycket enklare än förr att deklarera. Jag minns att mamma och pappa satt i flera dagar och räknade och hade sig. Idag verkar det som att man signerar så är det klart. Jag får tillbaka drygt 2000, jag brukar annars alltid få betala. Jag ska inte göra något speciellt för pengarna. Har du deklarerat?
Mer
4 år 4 veckor sedan #1241302 av Geta
Svar från Geta i ämnet Deklaration
Jag kommer också ihåg, när mamma höll på att bli gråhårig vid deklarationen varje år. De hade ett jordbruksföretag och det var inte så enkelt att deklarera. Det var hennes uppgift. För mig är det busenkelt att deklarera idag. Får tillbaka på skatten, då jag har bett att de ska dra extra skatt på inkomsten.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1241314 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Deklaration
Har deklarerat elektroniskt, kunde Swisha 1627 kr kvarskatt, det gick väldigt enkelt. Betalar ingen extra skatt varje månad så jag får alltid betala lite. Tycker det går bra.

Prata inte med hat i munnen!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 veckor sedan #1241323 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Deklaration
Pappa får också tillbaka på skatten, mamma berättade det. Hon tog hand om min deklaration och gjorde det över Internet.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1241346 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Deklaration

Fantasio skrev: Sedan kanske 20 år är det mycket enklare än förr att deklarera. Jag minns att mamma och pappa satt i flera dagar och räknade och hade sig. Idag verkar det som att man signerar så är det klart. Jag får tillbaka drygt 2000, jag brukar annars alltid få betala. Jag ska inte göra något speciellt för pengarna. Har du deklarerat?

Da jeg var barn summerte man kvitteringer og leverte på samvirkelaget. Skattemeldingen har blitt ekstremt enkel for folk flest i senere år.
Mer
4 år 4 veckor sedan #1241378 av mopa
Svar från mopa i ämnet Deklaration
Har inte fått deklarationen ännu. Brukar få lite tillbaks.