De försökte blåsa mig på blocket

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1310252 av Zoidar
Killen frågade om han kunde få min email. Det gick bra. Sen sa han att han ville betala via paypal. Jag sa ok. Sen fick jag ett mail från paypal som naturligtvis var ett bluffmail. I mailet fanns en rad med punkter (....)som man brukar trycka på för se hela meddelandet. Jag tryckte på punkterna för att kunna läsa det. Då kom en varning från gmail om att installera program. Tydligen var punkterna en länk, vilket jag inte förstått. Iaf så godkände jag inte och inget verkar ha hänt. Vill ändå varna om ni råkar ut för liknande. Väldigt luriga bedragare.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 4 månader sedan #1310253 av krokus
Usch, läskigt! :(

Jag har nog aldrig använt Blocket, däremot Tradera och Facebook marketplace. 
Mer
3 år 4 månader sedan #1310257 av Vittrad
Jag har köpt och sålt en hel del på blocket men har aldrig råkat ut för något liknande. Bra att du delar med dig.
Mer
3 år 4 månader sedan #1310258 av Admin1
Melun råkade ut för något liknande med PayPal. Han hade sålt ett par skor till en finländare. Om man tittar i mailets källkod kan man se om mailet kommer från PayPal.
Mer
3 år 4 månader sedan #1310326 av Nissegossen
På blocket har jag bara köpt, aldrig sålt och jag har stämt träff hos den jag köper av hos denne alternativt att personen kommer hem till mig. Det har då gällt datorer eller barnvagn. Skrivet kvitto legitimation och pengar hand i hand. Aldrig varit några problem. Datorerna har jag för det mesta sett att de har varit fungerande det har i stort avlöpt som tänkt. Samt barnvagnarna jag köpt har jag sett bild på, utan köper jag inte om jag inte får se en bild på modellen. Så som tips till de som vill sälja ta gärna bilder på det ni säljer bilden säljer sig själv, några ord om skicket samt gärna fakta ifråga om datorer. På hela taget låt bilder tala om föremålet i det skick den är i. Då säljer bilden föremålet ifråga.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1310474 av Admin1
På Tradera har jag köpt och sålt en del utan problem. De har nu säkra betalningar.