Idag skall jag ha ett "samtal" med min chef....

Mer
17 år 5 månader sedan #55408 av Balder
Jag jobbar på den öppna arbetsmarknaden sedan 10 år.

Nu har jag en chef som jag inte känner samma stöd som vanligt ifrån. Jag vet inte var problemet ligger, det enda jag kan tänka mig är att antingen:

1) Han inte har förtroende för mig personligen
2) Arbetskamraterna har upptäckt att jag är "annorlunda"

Jag vet inte vad samtalet leder till, men är rädd att min provanställning inte förlängs.

Men, mitt i alltihop har jag upptäckt att familj och vänner är det som betyder mest för mig. Tidigare var jag arbetsnarkoman, så nu är jag mer "frisk" än på 10 år!

Dessutom ringde de från ett annat arbete (med betydligt mer i lön) och frågade om jag inte kunde komma på intervju.

Jag är tacksam för att man fortfarande är gångbar på arbetsmarknaden fast man är 60-talist. Men jag tror det är min höga utbildning och erfarenhet i kombination (och arbetsgivarnas ovetskap om min diagnos) som gör att jag kan byta jobb så lätt.

:)
Mer
17 år 5 månader sedan #55416 av Q.L
Hej Balder!

Tråkigt om du inte får förlängt...men det kanske är meningen att du skall jobba på det andra jobbet istället?
Hoppas allt går vägen! Håller tummarna för dig!!
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #55421 av
lycka till idag...det kanske inte är så illa som du tror, det kanske bara handlar om att ge dig någon sorts feedback?
Mer
17 år 5 månader sedan #55422 av Nissegossen
Balder! Bäva inte för mötet, det går säkert bra!

Men om det skulle vara så, sök det jobb du fått erbjudande att komma på intervju hos!

Det tycker jag du skall göra i alla fall!
För det kan vara så att någon däruppe ser till dig, och att det jobb du nu har inte är rätt för dig! Du har min support, och jag önskar dig lycka till i vad du än väljer! :lol:

Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 5 månader sedan #55451 av Admin1
När man har en psykisk sjukdom så oroar man sig nog mer än andra över arbetet. Ett samtal med en chef kan genast vändas till något negativt fast det egentligen inte behöver vara det. Hoppas att samtalet idag gick bra och oroa dig inte så mycket på förhand utan istället ta oron när den verkligen motiverad och reell.
Mer
17 år 5 månader sedan #55463 av Balder
Q.L, Nissegossen, Admin och Gäst!

Tack för era inlägg. Det känns skönt att dela med sig av sina problem ibland, och att få goda råd och stöd.

Nu har jag haft samtalet och det var inte så farligt som jag väntat mig. Han ville avvakta ett tag till innan det blev tal om en (eventuell) fast anställning.

Jag väntar inte så gärna, men vad skall man göra idag då det är arbetsgivarens marknad?

Vi får se vad som händer, det känns dock bra att ha ett alternativ "i värsta fall"....

Jag skriver gärna senare mer om vad som hänt i mitt fall. Ha det bra så länge allihop!

:)