Behöver hjälp med MSCONFIG, snälla...

Mer
16 år 4 månader sedan #102144 av Amplitud
Hej,

Trots att jag loggar in i XP med admin-rättigheter, och trots att inga andra program körs (och minst av allt antivirusprogrammet), så får jag inte spara ändringar med msconfig. Fanskapet upplyser om att jag KANSKE måste logga in med administratörsrättgheter (är det nån som vet hur man dödar en PC på maximalt smärtsamt sätt för PC:n ?).

Skulle bli jättetacksam om nån därute kunde hjälpa mig!


Ciao!
Mer
16 år 4 månader sedan #102147 av Nissegossen
Kör spybot, för det kan vara någon som kapat datorn. Det vet du inte! Om någon har total kontroll över datorn gör ju den personen vad den vill!

www.spybot.info/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #102148 av aivo
Svar från aivo i ämnet Behöver hjälp med MSCONFIG, snälla...

Amplitud skrev: Hej,

Trots att jag loggar in i XP med admin-rättigheter, och trots att inga andra program körs (och minst av allt antivirusprogrammet), så får jag inte spara ändringar med msconfig. Fanskapet upplyser om att jag KANSKE måste logga in med administratörsrättgheter (är det nån som vet hur man dödar en PC på maximalt smärtsamt sätt för PC:n ?).

Skulle bli jättetacksam om nån därute kunde hjälpa mig!


Ciao!


XP yay :) Kör aktivitetshanteraren kolla efter skumma processnamn, döda dem.. testa om det funkar då i msconfig.. du ska kunna avmarkera allt om du har administratörsrättigheter.. gå in på användare o kontrollera att du har fullständiga rättigheter.. om det inte funkar då så har jag ingen aning, du borde ha begränsade rättigheter på användarsidan i kontrollpanelen

lycka till!
Mer
16 år 4 månader sedan #102151 av Nissegossen
Du skulle kunna försöka med system återställning också! Ta det tillbaka till en tidigare tidpunkt och ta det därifrån. Funkar inte det, så rekommenderar jag att du starta om datorn med installationskivan i och omformaterar datorn och dål ägger in XP på nytt. Det tar någon timme eller så.

Men då har du ju jobbet att lägga in allt på nytt! Skulle i så fall rekommendera att säkerhetskopiera innan du återinstallerar. Se då till att ha adressen till ett antivirusskydd på en diskett eller ha det på en skiva tex Norton då du inte är uppkopplad mot webben. Gör du allt rätt så testa om datorn är stealth. Då är du osynlig på webben.

Detta verkar på dig som om någon tagit sig in i datorn för att antingen du själv gett acsess till ett program eller att någon tagit sig in på datorn på annat sätt.

På dessa trådar här under så har vi pratat om hur vi skall skydda oss och få oss osynliga på webben. Ta och titta på dem.


<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=8&am...;t=7698&start=90 [/url]<!-- l -->

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=8&am...;t=9695&start=30 [/url]<!-- l -->
För att se om datorn är stealth titta på detta som Admin skrivit.
Admin1
Diamantmedlem
Diamantmedlem


Blev medlem: Aug 12, 2003
Inlägg: 6835


InläggSkrivet: Ons Okt 31, 2007 5:04 am Citera Till överst på sidan
Ni kan kolla er brandvägg med Shields Up här:
www.grc.com/

Pröva denna direktlänk, som jag är inte säker på att den fungerar:
www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 4 månader sedan #102168 av Admin1
Jag sökte med Google och hittade en som hade samma problem, som löstes när han avinstallerade ett visst program:
Länken är här[/url:ncdn42wj]
Mer
16 år 4 månader sedan #102169 av Nissegossen
Du kunde återställa datorn till före när det uppträdde först efter att du upptäckte felet. Men gäller det automatiska uppdateringar så kanske du måste hitta rätt program och ta bort automatiska uppdateringar för annars återkommer ju problemet!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum