Trådlös router som strular o kopplar ned internet

Mer
15 år 3 månader sedan #178681 av Räven
har efter att ha bytt kablar o allt möjligt troligen löst problemet
med att min trådlösa router kopplar ned internet hela tiden.....jag gick in på routerns webb gränsnitt och bytte kanal från 6 till 11.

standard inställning är ofta kanal 6 vilket kan göra att trådlösa telefoner kan störa ut internet eftersom dom har samma frekvens.


jag återkommer om inte detta lyckades
Mer
15 år 3 månader sedan #178691 av Nissegossen
Jag har också en trådlös router men har datorn uppkopplad med kablar, eftersom en kabel mer eller mindre spelar inte så stor roll.
Jag är helt renons om på vilket sätt du skall lösa problemet, men önskar dig lycka till.

Kör på min gamla dator, för min huvuddator började lukta varm elektrisk utrustning....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #178694 av Jocke
Det som luktar är nog damm Nisse? Jag ska göra ren min dator, ska nog köpa luft på burk.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #178699 av Nissegossen
Ja, jag vet, men är inte så dum mot grannarna att jag sätter igång och dammsuger mitt i natten. Dessutom när det luktar stänger man av datorn för då är den för varm. Detta åtminstone för min smak,

Datorn är en före detta speldator och jag kör ganska hänsynslöst med den. Både grafikkort och hårddiskar är, om man känner på dem, skitvarma.

Förre ägaren sade med oro i rösten, skall du spela med den ?

Nej, svarade jag då och såg hur det lättade honom med svaret jag gav.jag kör med den nu, för den svalnar på ganska kort tid, tack vare en del kylelement i den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #178700 av Jocke
Jo, nej, dammsug inte nu för guds skull! Men dammet orsakar att elementen blir överhettade. Luften ska man använda mot fläktarna.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #178701 av Nissegossen
Jag vet! Jag har gjort det många ggr och stoppar alltid en penna i annars kan fläktarna skära.Men, hallå jocke, tack för hjälpen men det är rävens tråd! Skall vi diskutera mig och min dator får vi nog starta en ny tråd i ämnet eller ta det i skriklådan....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum