Vilken bredbandshastighet??

  • E.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #227713 av E.
Comhem har en för 199:-/mån , räcker det om man vill kolla tex youtube???
Mer
14 år 9 månader sedan #227714 av Nissegossen
Kan inte svara på det, jag har 8Mb i jacket till en kostnad av 299kr/mån och det funkar ypperligt. Detta då på just comhem.

För mätning av hastigheten på webben har du en äldre version av T-ptest som det kallas som ger vad jag tycker rätta värden den vanliga är bredbandskollen www.bredbandskollen.se/ men den är en ren glädjemätare och den äldre versionen tror jag ger korrektare värden, men du får ladda ned programmet i datorn. det nyare ligger webbaserat...

www.bredbandskollen.se/oldVersion.html

jag installerade nu denna i min egen dator, har ju en ny dator, så jag har inte haft en tanke på att installera det, men nu är det gjort. gjorde ett test och hade på det exakt 7.3 Mb in i datorn.

Okej, jag körde den nya versionen nu och den gav 7.46 ned i datorn och 0.98Mb/s från datorn

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #227716 av Nissegossen
På min riktigt gamla dator med win 98 och 8.0 Gb hårddisk och med ca; 320 Mb i ramminne gick det inte att köra youtube, trots 8.0 Mb i jacket

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #227736 av Nissegossen
Tack för tips PSR! Gjorde ett sök på google och en sida ligger nu på mina bokmärken...

Ps; Jag har ingen switch utan en router.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #227770 av Nissegossen
:?: Har bredbands modem och router, ingen switch!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #227787 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilken bredbandshastighet??
Nisse,

Jag föreslår att du på din gamla dator försöker att köra Linux från en CD istället från hårddisken. När jag var insatt i Linux, så användes Knoppix för att köra från CD. Du kan läsa om Knoppix här:
www.knopper.net/knoppix/index-en.html