Hur förvarar ni era lösenord?

Mer
5 år 9 månader sedan #1075617 av Richard
Jag håller just nu på att byta alla mina lösenord igen. Jag använder passwordsgenerator.net/

24 tecken långt
Include Symbols: ( e.g. @#$% )
Include Numbers: ( e.g. 123456 )
Include Lowercase Characters: ( e.g. abcdefgh )
Include Uppercase Characters: ( e.g. ABCDEFGH )
Exclude Similar Characters: ( e.g. i, l, 1, L, o, 0, O )
Include Ambiguous Characters: ( { } [ ] ( ) / \ ' " ` ~ , ; : . < > )

( do NOT send across the Internet )

Lösenordet blir typ: RJ":YYn5[+w![7>Z]4a:syD(

Nu är det förverkat, så det går inte att använda eftersom jag postade det här. Jag kopierar o klistrar in lösenorden, så att en ev. keylogger inte kan snappa upp de. Jag förvarar det på ett Excel-blad på 2 ställen. En på min krypterade hårddisk. Krypterad med VeraCrypt 1.21, med ett ca 20 tecken långt lösenord som bara finns i mitt huvud. Dock kan en keylogger snappa upp det när jag krypterar upp hårddisken, så det är väl den svagaste punkten. Sen har jag listan på ett krypterat USB-minne, med små knappar på, så man måste knappa in ett annat lösenord, som också bara finns i mitt huvud. Knapparna på USB-minnet är till för att skydda mot keyloggers. Innehållet på det förstörs efter 20 misslyckade försök att låsa upp det.

Så, hur gör ni? Hur skyddar man sig bäst mot keyloggers?
Mer
5 år 9 månader sedan #1075626 av Fantasio
Jag har inte så många lösenord att hålla reda på. Jag har dem i huvudet, funkar bra.
Mer
5 år 9 månader sedan #1075638 av memphis
Jag har mina lösenord i en liten skrivbok. Men jag ska ha en bättre lösning. Ska skaffa en bok med alfabetiskt register.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1075649 av Vierja
Har textdokument med alla lösenord krypterade.
lösningen till encryptions har jag mentalt.

Edit: På ställen då jag fruktar för keyloggers, använder jag engångs passwords.
Typ, om någon får tag på det. Kommer dem inte långt med bara den.
Sen har jag multi factor login på det viktigaste, ifall något oförutsett sker.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Vierja.
Mer
5 år 9 månader sedan #1075660 av Tikki
Jag förvarar mina i huvudet.
Mer
5 år 9 månader sedan #1075733 av krokus
Jag byter lösenord på Netflix och Spotify när jag är psykosnära. Det är jobbigt, för jag kommer inte ihåg lösenorden sedan!

Men jag förvarar mina lösenord i huvudet. Nåt lösenord har jag skrivit ner på en lapp, tror att det var till VPN?