För flygsimtokar! OMG F-14

• 1Dave
  • 1Dave Profilbild Författare till inlägg
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
  • At your service!
Mer
23 nov 2018 18:15 - 23 nov 2018 18:17 #1108702 av 1Dave
Senast ändrad: 23 nov 2018 18:17 av 1Dave.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• 1Dave
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
  • At your service!
Mer
14 mar 2019 17:35 - 14 mar 2019 17:37 #1136390 av 1Dave
Svarad av 1Dave i ämnet För flygsimtokar! OMG F-14
Nu verkar det som att "THE simulator" är släppt!
Vet vad jag ska köpa för nästa löning.

m.fz.se/nyhet/279312-nu-kan-du-flyga-top...et-f-14-tomcat-i-dcs

/Dave
Senast ändrad: 14 mar 2019 17:37 av 1Dave.

Mer
14 mar 2019 18:14 - 14 mar 2019 18:20 #1136405 av Nissegossen
Svarad av Nissegossen i ämnet För flygsimtokar! OMG F-14
Jag flyger hellre min egen farkost, men den kan ge för många G-krafter som inte ens en tryckdräkt kan hjälpa mot de G-krafter det som farkosten kan åstadkomma, till och med att materialet i farkosten kan bryta sönder så det störtar.

Om jag fick tag i en tecknare skulle jag med ord ge denne tecknare det tecknaren kan rita efter. Jag har det i min hjärna, värt att pröva och den flyger som jag tänkt mig och den kan bokstavligt gå bakåt eller svänga som ingen nutida farkost kan göra, samt att det går att göra något som ingen annan flygande farkost kan göra. Det är bara av intresse när det är krig eller sådant som enbart har med militärt intresse därför talar jag inte om det.

Jag var på Chalmers innovation och där pratade jag med en flygingenjör till lika pilot i Tyska Luftwaffe under andra världskriget. Han sade den flyger och du kan styra den som du tänkt dig. Under tiden han var pilot sade han vi kände till radarn och vi flög lågt över vattnet tills vi steg när vi närmade oss målet engelsmännens Scapa flow och vi steg så högt att spitfire inte kunde komma så högt upp, vi tog bilderna sedan satte vi kurs mot Norge, tankade och flög tillbaka till Tyska Östersjökusten.

När Engelsmännen hade fått starkare motorer som gjorde att de kunde nå oss så steg vi så högt vi kunde, sedan planade vi ut satte fart och steg steg för steg uppåt och dit nådde inte de Engelska planen.

Detta var 1985 när jag var på Chalmers och han sade den är för dyr att bygga en modell. Dock snacka om joystick, den är även styret i den farkost jag har i huvudet dessutom vänder den på en femöring rent bokstavligt det är det som gör G-krafterna

Nej den är ingen rymdfarkost ej heller att den kan gå över ljud hastigheten men den är fenomenal på att ändra riktning Den kräver atmosfär för att flyga

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 14 mar 2019 18:20 av Nissegossen.

• 1Dave
  • Platinamedlem
  • Platinamedlem
  • At your service!
Mer
14 mar 2019 19:30 #1136431 av 1Dave
Svarad av 1Dave i ämnet För flygsimtokar! OMG F-14
Låter som du tänkt till ordentligt Nissegossen.
Skulle det inte gå att använda farkosten ihop med UAV teknik?

/Dave

Mer
15 mar 2019 07:44 - 15 mar 2019 14:12 #1136475 av Nissegossen
Svarad av Nissegossen i ämnet För flygsimtokar! OMG F-14
Det är inga problem med att stå på marken och styra den. En mindre modell kan starta från köksbordet och landa på soffbordet.
Det är bättre att styra den som drönare än att sitta i den och köra, den blir då ännu bättre med manöver förmågan då man inte behöver ta hänsyn till en pilot

Det är i den klassiska UFO bilden, en flygkropp i mitten två mot varandra roterande rotorbladsskivor, de är fästade i flygkroppen med varandra i en enkel kuggkrans samt de turbinblad som är i skivorna är ställbara de sköter man med joysticken.

Du kan ställa om ett turbinblad eller en hel sektion det ger omedelbar verkan farkosten reagerar direkt hela farkosten går rakt i riktningen du vill det innebär att hela farkosten ändrar riktning åt det håll du vill, motorerna går att sätta i farkosten eller som jag också tänkt mig på utsidan farkosten där rotorblads skivorna slutar, den är mycket lik ett UfO.

Du får en uppfattning om farkosten på denna söksida www.harnby.com/Seriesida/Willy/willyintro.htm

Flyg kroppen är mindre som jag tänkt mig och rotorblads skivorna är större i förhållande bilden på SM4. Jag läste den som barn och tänkte hur manövrera den, det tänkte jag redan då på och jag lyckades få ordning på det. Den svänger snabbare än vilken luftfarkost som helst

Nederst i texten hittar du en bättre bild

Motorerna på utsidan är två RAMjet motorer utan turbinblad i sig Två på varje skiva

sv.wikipedia.org/wiki/Ramjet

Det innebär att eftersom farkosten är rund och en RAMjet behöver hög hastighet för att starta kör du runt den med en elektrisk motor där hastigheten är uppe i den hastighet då man tänder RAMjet motorn

Över en stad eller du vill att ingen hör eller ser farkosten kan du stänga ned motorerna och flyga tyst som en frisbee

Jag har inget emot att du gör den, du har den information du behöver för att själv bygga den, men kom ihåg vem som funderat ut den

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 15 mar 2019 14:12 av Admin1.

Sidan laddades på: 0.300 sekunder