För flygsimtokar! OMG F-14

Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136475 av Nissegossen
Det är inga problem med att stå på marken och styra den. En mindre modell kan starta från köksbordet och landa på soffbordet.
Det är bättre att styra den som drönare än att sitta i den och köra, den blir då ännu bättre med manöver förmågan då man inte behöver ta hänsyn till en pilot

Det är i den klassiska UFO bilden, en flygkropp i mitten två mot varandra roterande rotorbladsskivor, de är fästade i flygkroppen med varandra i en enkel kuggkrans samt de turbinblad som är i skivorna är ställbara de sköter man med joysticken.

Du kan ställa om ett turbinblad eller en hel sektion det ger omedelbar verkan farkosten reagerar direkt hela farkosten går rakt i riktningen du vill det innebär att hela farkosten ändrar riktning åt det håll du vill, motorerna går att sätta i farkosten eller som jag också tänkt mig på utsidan farkosten där rotorblads skivorna slutar, den är mycket lik ett UfO.


Du får en uppfattning om farkosten på denna söksida www.harnby.com/Seriesida/Willy/willyintro.htm

Flyg kroppen är mindre som jag tänkt mig och rotorblads skivorna är större i förhållande bilden på SM4. Jag läste den som barn och tänkte hur manövrera den, det tänkte jag redan då på och jag lyckades få ordning på det. Den svänger snabbare än vilken luftfarkost som helst

Nederst i texten hittar du en bättre bild

Motorerna på utsidan är två RAMjet motorer utan turbinblad i sig Två på varje skiva

sv.wikipedia.org/wiki/Ramjet

Det innebär att eftersom farkosten är rund och en RAMjet behöver hög hastighet för att starta kör du runt den med en elektrisk motor där hastigheten är uppe i den hastighet då man tänder RAMjet motorn

Över en stad eller du vill att ingen hör eller ser farkosten kan du stänga ned motorerna och flyga tyst som en frisbee

Jag har inget emot att du gör den, du har den information du behöver för att själv bygga den, men kom ihåg vem som funderat ut den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.