Audio CD / CDA / till .MP3 (XP) Hur gör jag?

Mer
16 år 5 månader sedan #97757 av Amplitud
Windows Media Player vill inte rippa fram några mp3 filer, fast det kan ju bero på att jag missat nån inställning. Snälla nån, hjälp!


Moss
Mer
16 år 5 månader sedan #97761 av Nissegossen
Försök med denna spelare! Denna senaste modellen är skitbra! Tar både mP3 och videos!

www.winamp.com/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #97810 av aivo

Amplitud skrev: Windows Media Player vill inte rippa fram några mp3 filer, fast det kan ju bero på att jag missat nån inställning. Snälla nån, hjälp!


Moss


Nero Express rekommenderas ;)
Mer
16 år 5 månader sedan #97816 av Amplitud
Tack för tipsen. Jag kom fram till wma-filer, och dom går in i min mp3-spelare. En kanske akademisk fråga: är mp3 på något intressant sätt ett "bättre" format än wma?


Moss!
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #97824 av aivo

Amplitud skrev: Tack för tipsen. Jag kom fram till wma-filer, och dom går in i min mp3-spelare. En kanske akademisk fråga: är mp3 på något intressant sätt ett "bättre" format än wma?


Moss!


wma är microsofts självpåhittade format för att motverka piratkopiering om jag inte minns fel. De har inbyggd licens :)

kan bli strul och du byter dator eller något med wma så jag skulle föredra mp3.. även fast jag tror wma har snäppet bättre komprimering, dvs filerna blir lite mindre.. beror ju också på hur hög ljudkvalité man vill ha på mp3:orna.. 192kbps är cd-kvalité, 128kbps brukar räcka :)
Mer
16 år 5 månader sedan #97825 av Nissegossen
Då förstår jag! Winamp vägrar spela många utav mina videos och Mp3 filer och säger att licensen gått ut! :cry:

De fanns på datorn innan jag köpte den!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum