Alkohol som ångestlindrare

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 4 månader sedan #707617 av Fantasio
Jag upplever att min ångest lindras när jag dricker alkohol. Förhöjd ångest efter ruset, säger många, men är det verkligen så? Jag vill inte locka någon till att dricka, men mig hjälper det. Tror jag.
Mer
9 år 4 månader sedan #707622 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Aklohol som ångestlindrare
Ja, alkohol har definitivt den effekten. Bakfylleångest lider nog de flesta av men det beror ju helt på mängden man dricker.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 4 månader sedan #707624 av Fantasio
När jag drack mer sällan spydde jag ibland dagen efter. Upplevde ingen ångest, fast då var jag frisk. Jag måste skifta fokus, inte bara tycka synd om mig själv. Jag vill vara glad o sprallig.

Vad dricker du, Zoegas? Starköl?
Mer
9 år 4 månader sedan #707632 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Alkohol som ångestlindrare
Jag dricker bara mellanöl nuförtiden. Jag mår riktigt dåligt dan efter på starkare varor så jag har slutat. Men jag har märkt att bara en mellanöl räcker för att lindra den värsta ångesten.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 4 månader sedan #707633 av someone
Svar från someone i ämnet Alkohol som ångestlindrare
Jag höjer ett varnande finger för alkoholen då jag är torsk på det.

Bakfyllan över går jobbig till ett konstant bakfylla som påminner om någon sorts hjärnskada som sitter i konstant. Det är inte samma som bakfyllan man får när man inte är van. Men gud så jobbigt det är. Det går inte förklara. Man fungerar inte normalt mellanfyllornal ängre. vilket man gör när man bara tar sig en rejäl blacka då och då.

Man känner sig dämpad och har mindre känslöliv. Svårt att förklara.

Men man går i i någon mongoloid-mode som gör att man tror allt går bra utan. Man tål kanske t ex supa dagen före man ska till jobbet men det är först när man är helt ren som man inser vilken misär man varit i
Mer
9 år 4 månader sedan #707637 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Alkohol som ångestlindrare
Jag har haft mongoloid-mode. Man tankar på promillen varje dag så man alltid är lite onykter.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻