Mår sämre igen

Mer
3 år 1 månad sedan #1324516 av krokus
Svar från krokus i ämnet Mår sämre igen
Majak,

Har du provat någon antidepressiv medicin? Det finns många olika. Jag har testat en del, och för mig funkar Sertralin bäst. 
Mer
3 år 1 månad sedan #1324535 av majak
Svar från majak i ämnet Mår sämre igen
Har provat SSRI/sertralin tidigare, jag fick dysforisk mani av det. Rätt jobbigt. De ska jag nog passa mig för, vet inte om det finns någon annan typ av läkemedel med likartad funktion?
Det stämmer precis som du skriver IM - jag är avtrubbad men blir inte bättre än så.

Har precis varit ute och promenerat som din rekommendation Fantasio, men utan någon benso då. Det lindrar att röra på sig tycker jag med
Tack för att ni lyssnar. Känner inte att jag kan prata med min omgivning om det så jag uppskattar er mycket.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324563 av krokus
Svar från krokus i ämnet Mår sämre igen
Majak,

Lamictal är en annan medicin, som kanske kan funka! Ta upp det med din läkare, för så som du har det nu låter inget vidare! Säg att du har fått tips om Lamictal mot din depression. :) 
Mer
3 år 1 månad sedan #1324621 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mår sämre igen
Licenspreparatet Solian är starkare än Zyprexa, men med liten viktuppgång. Har viss antidepressiv effekt och också effekt mot negativa symptom. Nackdelen är hormonstörningar ungefär som Risperdal.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324659 av majak
Svar från majak i ämnet Mår sämre igen
Tack för era tips!
Har provat lamictal/lamotigin tidigare Cosmos. Fungerar ungefär lika bra som Seroquel - mattar av en bara, och gav mkt torr mun som jag minns det.

Admin1: Jag visste inte att risperdal ger hormonstörningar, men åt den inte något långt tag heller.
Ska kolla upp Solian och höra mig för med läkaren.
Mer
3 år 1 månad sedan #1324662 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mår sämre igen
Jag har tagit Risperdal i 22 år och har inte förhöjt Prolaktin.