evigt glitter

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1079703 av Lelle
evigt glitter skapades av Lelle
Denna dag ger jag dig denna sand, är lent, skönt oh varje sandkorn motsvarar en stjärna i rymden utan slut. Sanden rinner mig ur händerna, fallande stjärnor. Men vinden grep tag i sanden en dag, oh ögon har ändå tårar. Jag går och går finner inget slut... oändliga fältet. Kommer aldrig fram men behövs det? Jag har insett.

Jag njöt av ljuset och gryningen, men ljuset kan släckas. Men ljuset ser jag igen, och jag tål för mina ögon "kan blunda" likalltså jag, tittar inte rakt på solen ändå. men Jag har ljuset.

Vinden i öknen symboliserar att stjärnan KOM-tillbaka, blåste upp sanden, genom sanden dess sandkorn som motsvarar en stjärna. Jag fann inget slut, stjärnor slocknar på ett sätt, dag och natt, men rymden hade inget slut, så ALLTING BLINKAR och TINDRAR SÅ KLART. Det tänds och släcks för alltid, och det fortsätter glittra. Jag tänder ett ljus i kylan och jag värms upp. Det lyser mot mitt ansikte och jag känner värmen. Ja, varför består? För besvikelsen går att alltid åtgärda på så sätt. Det blinkar, tindrar så klart alltid och besvikelsen går till motsats. Ja det finns inget slut...

21.31. 2018-08-10
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079705 av Geta
Svar från Geta i ämnet evigt glitter
Vad vackert!
Mer
5 år 8 månader sedan #1079709 av mopa
Svar från mopa i ämnet evigt glitter
Fint skrivet.
Mer
5 år 8 månader sedan #1079734 av memphis
Svar från memphis i ämnet evigt glitter
Talang! :bravo:
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1079892 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet evigt glitter
tack det var snällt sagt. brukar inte skriva sånna slags texter, drog till med detta typ i "första försöket"...

inte texter av den sorten , men det kanske jag var bra på.... :flag :flag :flag
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1079930 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet evigt glitter
:tummenupp

Denna pockade på att bli till det var liksom inga tveksamheter det var bara att ta emot orden och den kom till mig på engelska The glimpse. Varför jag drar upp den är för du Hkboy har liknat det vid ljus, det är något uppifrån dvs säga antingen Gud Jesus eller någon utav de som vakar över oss inom oss. Förneka inte detta då det inte faller dem i smaken.

The glimpse in the eye, is the glimpse of eternal life in the eyes of the beholder. Twinkle, Twinkle little star in heaven. You have the seat at the table on the right side of the Eternal. He always fulfil wishes from the true believer, before the disciple knows it, it will be done. With love and understanding from a Christian follower.

Jag har själv översatt den till svenska


Glimten du ser i ögat, är glimten av evigt liv i betraktarens ögon. Blinka, Blinka du lilla stjärna på himlen, du har säte vid bordet, till höger om den Evige. Han alltid uppfyller önskningar från den sant troende. Förrän lärjungen vet det, är det gjort. Från en kristen medresenär.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.