Insändare

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
15 år 4 månader sedan #170593 av Fantasio
Insändare skapades av Fantasio
Vart ska det sluta?

I år lades psykosenhetens egna avdelning ned, trots protester. Det var en välfungerande avdelning, optimerad för vård av schizofrena patienter. På grund av "prioriteringar" lades den hux flux ned.

Nu kommer nästa snyting. G:a Tullhuset, en verksamhet för patienter med schizofreni och andra psykossjukdomar vräks. Vidare får de minskade anslag, vilket inverkar menligt på verksamheten.

Vart ska detta sluta? Kommer patienter med psykossjukdom över huvud taget få vård i framtiden, eller ska vi sparkas ned i rännstenen. Jag skäms å politikernas vägar.

Signatur: Fantasio

[i:3sgqyi61]Denna insändare ska jag få hjälp med att skicka in till min lokaltidning. Hoppas den kommer med[/i:3sgqyi61]
Mer
15 år 4 månader sedan #170597 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Insändare
Bra
Mer
15 år 4 månader sedan #170600 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Insändare
dåligt
Mer
15 år 4 månader sedan #170620 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Insändare
Bra skrivet. Vi måste protestera mot orättvisa nerdragningar!
Mer
15 år 4 månader sedan #170624 av Geta
Svar från Geta i ämnet Insändare
Finanskrisen börjar mer och mer märkas med neddragningar.
I skarpt läge så prioriteras säkert inte personer med psykos.
Att vara tyst tjänar ingen på.
Mer
15 år 4 månader sedan #170648 av Judalon
Svar från Judalon i ämnet Insändare
Här gjorde man faktiskt det. Det stod mellan en liten dagverksamhet med personer som har svår hebefren schizofreni eller en klinik för erektil dysfunktion. Det blev ett jävla liv på personerna med erektiv dysfunktion, hus den här kliniken var deras livlina etc., och jag trodde att de skulle "vinna" striden men de gjorde inte det. Man valde dagvården. Det var en av de där gångerna då jag trodde på att man faktiskt inte behöver skrika högst och värst för att få vad man vill.