Förlossningspsykos

Mer
13 år 1 månad sedan #382412 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förlossningspsykos
Begär sömntabletter eventuellt att du frågar om du får ha barnet med dig och stå under medicinsk professionell bevakning med tillsyn utav lämplig vårdinstans här och jag vet ju inte om det då blir psykiatrin eller om du kan få det genom barnbördsenheten, ja, då inom förlossningsavdelningen om du nyss fått barn, eller inom övrig öppenvård, kanske även med hjälp här från sociala som ofta griper in och sätter tveksamma fall på utredningsavdelning/hem för nyblivna mödrar, för observation!

Du kan i vilket fall som helst förvänta dig att soc lägger sig i detta!

Jag menar allvar här för att det är bättre att du talar om problemen, än att du verkligen råkar ut för en psykos, för då kan de rent av ta bort barnet ifrån dig så att du inte får fortsatt vårdnad om barnet!

Har sett detta inträffa på nära håll!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 1 månad sedan #382414 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förlossningspsykos
Var någonstans i landet bor du, jag frågar för att jag bor i Göteborg och jag har namnet på tungan men får inte fram det hem för nyblivna mödrar som finns här i Göteborg, men det ligger på sträckningen av femmans spårvagn vid kålltorp nära ändstationen där man för att fortsätta med treans spårvagn!

Det är någonstans där och den hållplatsen eller den strax intill ändstationen där det står torp på vagnen.

Det ligger i området nära Bö gatan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 1 månad sedan #382431 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förlossningspsykos
Förlossningspsykos beror antagligen på att mamman har en kluven
inställning till att föda barn och till barnet. Det är vad jag tror.
  • rädd
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #382439 av rädd
Svar från rädd i ämnet Förlossningspsykos
Har redan varit där.Har berättat.Det var ett ett tag sedan.I mitt fall tror jag det beror på sömnbrist,kraftig stress,trauma.Och inget bra nätverk,brist på anhöriga och inget stöd av partner.Ingen närhet.Övergivenhet.Avsaknad av grundtrygghet.Älskar mitt barn över allt annat!!!!Om jag hade fått mer lugn och ro och trygghet tror jag aldrig jag blivit så dålig.
:cry:
Mer
13 år 1 månad sedan #382479 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förlossningspsykos
:cry: rädd, ta kontakt med mig per E-post, (Adressen står under varje inlägg!) eller regga dig och bli medlem, så skicka ett PM till mig!

Du kan då få mitt telefonnummer!

Mitt i bedrövelsen en stor kram!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 1 månad sedan #382483 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förlossningspsykos
Fråga, bor du i Göteborg?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum