Rökning skadar kroppen snabbt

Mer
13 år 3 månader sedan #363469 av tekopp

Det tar bara några få minuter för kroppen att skadas av rökning. Ny forskning från USA ger starka incitament för rökare att fimpa omedelbart.


www.dn.se/nyheter/vetenskap/rokn ... pen-snabbt

Heja Karl XII!
Mer
13 år 3 månader sedan #363479 av Potte-Boa Jösse
Inom bara några dagar efter att man slutat röka, märks en markant förbättring för av hälsan hos de flesta. Den största orsaken till detta beror på att syrehalten i blodomloppet ökar tillsammans med förbättrad lungfunktion. Det ger en allmän förbättring i dina allmänna konditionsnivåer.
Mer
13 år 3 månader sedan #363483 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rökning skadar kroppen snabbt
Rökning ger benskörhet och sedan är det risk för att tappa
tänderna.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 3 månader sedan #363487 av Jocke
Jo, dem varnade mig för tandlossning vid den tid jag rökte.

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 3 månader sedan #363494 av tekopp

Potte-Boa Jösse skrev: Inom bara några dagar efter att man slutat röka, märks en markant förbättring för av hälsan hos de flesta. Den största orsaken till detta beror på att syrehalten i blodomloppet ökar tillsammans med förbättrad lungfunktion. Det ger en allmän förbättring i dina allmänna konditionsnivåer.


Jo det stämmer nog men tyvärr vad jag har läst så kan det ta väldans massa år att få lungorna återställda efter flera års rökning.

Heja Karl XII!
  • Jäst
  • Besökare
  • Besökare
13 år 3 månader sedan #363495 av Jäst
Svar från Jäst i ämnet Rökning skadar kroppen snabbt

Potte-Boa Jösse skrev: Inom bara några dagar efter att man slutat röka, märks en markant förbättring för av hälsan hos de flesta. Den största orsaken till detta beror på att syrehalten i blodomloppet ökar tillsammans med förbättrad lungfunktion. Det ger en allmän förbättring i dina allmänna konditionsnivåer.


Du får högt hb (hemoglobin, ett rött, syrebärande, järnhaltigt blodprotein... :) ) iaf av rökning.