Vill ge dödshjälp till psyksjuka i Holland

Mer
13 år 3 månader sedan #365912 av Geta
Från Dagens medicin[/url:2jexxix4]
Mer
13 år 3 månader sedan #365939 av Admin1
Spännade att se hur det går med detta. Jag är tveksam måste jag säga, eftersom teoretiskt kan det ju med tiden komma ett botemedel mot psykisk sjukdom. Oftast ligger depressioner bakom dödslängtan som ju ofta är behandlingsbara.
Mer
13 år 3 månader sedan #365980 av lärjungenMatteus
Varför inte bygga upp liknande som koncetrationsläger eller återuppliva och förnya de läger som redan finns.
Ett tåg med vagnar där man buntar in alla FRIVILLIGA människor som är fattiga, svaga och utstöta som inte ser någon utväg i detta liv med raka spåret in gaskammaren eller någon liknande effektivare dödsanläggning. :cry: :evil:
Mer
13 år 3 månader sedan #366007 av Isa-Alise
Med möjligheten till aktiv dödshjälp vid psykisk sjukdom finns det en risk att det kommer det att bli ett tryck från samhället på personer som inte presterar i arbetslivet att inte ligga samhället till last utan begära aktiv dödshjälp. Detta är en tillbakagång till 1940-talets politik. Hemskt obehalig debatt och skrämmande att det händer (igen) i Europa.
Mer
13 år 3 månader sedan #366009 av zoegas
Det talas om Alzehimers och demens i artikel och till skillnad från schizofreni och liknande så är det fysiska åkommer. Dålig rubrik vill jag påstå.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
13 år 3 månader sedan #366010 av herA
dom verkar inte vara riktigt rediga dom holländarna..