Ett så normalt liv som möjligt-riktlinjer vid schizofreni

Mer
Mer
12 år 8 månader sedan #425256 av Admin1
När viska.se startade för snart 8 år sedan kommer jag ihåg att jag kritiserade att så få fick psykosociala behandlingar, som man då redan visste att de hade effekt. I Läkartidningen konstaterar man nu ungefär samma sak. Synd att det skall ta sådan tid att få vården att fungera.
Mer
12 år 8 månader sedan #425260 av Geta
Alldeles för mycket handlar om att spara pengar i psykiatrin.
Mer
12 år 8 månader sedan #425480 av Admin1
Ja, det har varit nedskärningar, men de har inte jobbat särskilt effektivt heller och ofta har man bara haft 2 patienter per dag. Jag tycker psykiatrin har fel fokus - man vill ha fler vårdplatser, men man fattar inte att de i praktiken kan få det om de satsade mer på psykosociala behandlingar, som skulle ge färre psykoser för dem att vårda och därför fler lediga sjuksängar på avdelningarna.
Mer
12 år 8 månader sedan #425524 av Nissegossen
Admin1,

Det här liknar sketchen hålet i gatan! :rolleyes:
sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=2198729

M.a.o. bevara jobbet som det är....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 8 månader sedan #425543 av killergirl
Min arbetsterapi har helt plätsligt dragit ner tiden från 2 timmar per tillfälle till en och en halv timme..är stressigt som tusan jag mådde dålift sist för allt blev så stressigt i slutet..Jag vet ej vilken anledningen till denna nerdragnng är :cry: