Rättsexperten: ”Internet ingen rättighet”

Mer
12 år 1 månad sedan #475846 av Nissegossen
Ja, människor som fått livstids fängelse och därefter har hamnat inom rättspsykiatrin, ifråga om att de har tillgång till Internet upprör många.

Som rubriken säger, blåser rättsvindarna nu så, att fler vill stoppa möjligheten att ha tillgång till Internet för patienter inom rättspsykiatrin. En del släktingar rasar över det rådande och det svänger nu över genom den nya psykiatriutredningen.
Experter menar att det är en svår avvägningsfråga, men att det behövs klarare regler.

Läs mera här i Aftonbladet!; www.aftonbladet.se/nyheter/article14656312.ab

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #475852 av zoegas
De enda argumenten jag läst är att det finns risk för patienter att begå nya brott. Men sanningen är att folk vill att dömda ska ha det så jävligt som möjligt. De inbillar sig att sitta inne är nån typ av semester.

En liten rolig anekdot är att de omtalade bloggarna nu ligger nere "för underhåll". Vilket betyder ju att aftonbladet gjort så mycket reklam att bloggarna nu har miljoner besökare. De som vill stänga kan inte låta bli att titta på monstren. Det är som en cirkus.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 1 månad sedan #475855 av Jocke
pedofiler har kunnat tanka hem barnporr på rättspsyk, det kan inte vara en rättighet dem har?

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 1 månad sedan #475905 av Isa-Alise
Att titta på barnporr är ett brott, jag tror dock att se vanlig porr är tillåten även inom psykiatrin.
Mer
12 år 1 månad sedan #475907 av Utomjordingen
Jag vill inte ens delta i den debatten om barnporr för det är det värsta jag vet. Jag avskyr pedofiler.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 1 månad sedan #475911 av Jocke
det handlar om hur man ska tillåtas att begränsa ens sjuka sinnen, felet är att många bekräftar de sjuka sinnena och bestraffar det som är friskt.

Vars är världen på väg?