Psyksjuk (?) ihjälskjuten av polis

Mer
10 år 9 månader sedan #594238 av Tikki
Polisen varnades om knivmannen
Vänner till mannen som gick till attack mot flera personer i Varberg i går varnade polisen om att mannen inte mådde bra. Polisen arbetar under dagen med att hitta en motivbild för vansinnesdådet.
Varbergs kyrka håller extraöppet under dagen med anledning av det knivdåd som skedde igår i centrala stan. Det var igår förmiddag som en kvinna omkom och ytterligare två personer skadades av en man beväpnad med kniv.

Mannen sköts senare av polisen och avled på sjukhus av skadorna. Han är inte känd av polisen sedan tidigare och polisen söker nu vittnen till händelsen.
Läget för de två personer som vårdas på Varbergs sjukhus är oförändrat.

Vänner till den unga man som gick till attack mot flera personer i Varberg på söndagen larmade polis om att mannen inte mådde bra, skriver GT.se.
– Uppgiften var att han mådde dåligt och att de var oroliga för honom, säger Jonas Bergman, biträdande vakthavande befäl vid Hallandspolisen, till tidningen.

Ett signalement ska också ha lämnats till polisen, som inte hann fram innan knivattacken på två män som skadades allvarligt och på en äldre kvinna som senare avled.
www.svt.se/nyheter/regionalt/hal ... arbergsdad
Mer
10 år 9 månader sedan #594239 av Geta
Kan undra på vilket sätt som han var psyksjuk? Nu får väl polisen skulden för det här eller psykiatrin.
Mer
10 år 9 månader sedan #594295 av Admin1
Vi får väl avvakta vad utredningen kommer fram till. Det är ju primärt vid den första psykosen som man kan bli farlig om man är arg och har vissa förföljelseidéer.
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #594305 av trance
Svar från trance i ämnet Psyksjuk (?) ihjälskjuten av polis
det här är ju ett typiskt "vansinnesdåd", jag läste om det igår och jag blev helt förskräckt :(
Mer
10 år 9 månader sedan #594339 av Geta
Man är inte alls säker på att mannen var psyksjuk. Han kan lika gärna ha varit drogpåverkad.
Familjen märkte inget kvällen innan. Han var på ett läger.
Mer
10 år 9 månader sedan #594376 av Fantasio
Det var en hemsk historia, det här. Jag vet hur snett det kan gå. I mitt fall var det röster som talade om en kniv och ett specifikt mål. Som tur är hände det när jag var inlagd och jag berättade för en vårdare en tidig (?) kväll. Inte förrän dagen därpå blev det väktartransport till PIVA och jag som lyckades rymma en gång. Illa att polisen inte reagerade i tid, i alla fall.