Psyksjuka räddas från för tidig död (SvD)

Mer
Mer
9 år 5 månader sedan #699729 av Admin1
Väldigt bra jobbat på Huddinge med vården av kroppsliga sjukdomar. Synd att inte TV har ett inslag om deras arbete för jag tycker att de borde ta upp en så viktig nyhet. Men det finns andra kliniker också som jobbar på ett likartat sätt.

Synd att inte Staten ger bidrag till psykklinikerna för en starta samma arbete. Det kostar ju en del för kliniken medan andra klinker och vårdcentraler sparar pengar. En sak Staten också kunde betala är gratis gymavgift för de med schizofreni för att öka motionen på frivillig basis.
Mer
9 år 5 månader sedan #699732 av Geta
Ja, 2-8 kg viktuppgång stämmer inte. Det är ju ingenting! 30 kg viktuppgång rör det sig nog snarare om.
Mer
9 år 5 månader sedan #699741 av koi
Kanske ska stå 28 kg? Skrivfel. Men jag vet att det är betydligt mer än två fjuttiga kg. Det går ju vem som helst upp över julen. Jag brakade på mig 30 kg extravikt på ett år.
Mer
9 år 5 månader sedan #699745 av Admin1
Antagligen är viktuppgången 2-8 kr i Huddinge och på deras hälsomottagning.

"De moderna läkemedlen påverkar ämnesomsättningen och många går upp 2-8 kilo. Men hälsogrupperna gör nytta. Två av tio håller sin vikt, resten går ner som mest tio kilo. Blodtrycket sjunker från 150 till 120 och midjemåttet minskar med flera centimeter."

Obs! Att hälsogrupperna de har ger viktnedgång hos de flesta.
Mer
9 år 5 månader sedan #699748 av koi
De kanske fångar upp patienterna INNAN det skenar iväg...