Vätskebrist vanligt i sommarhettan

Mer
7 år 9 månader sedan #844349 av Nissegossen
Att dricka för lite vatten är det vanligaste misstaget under heta sommardagar. Håll koll på din urin för att se om kroppen är i balans, råder chefläkare Monica Ericson-Sjöström.
Jag skriver och varnar alla andra som dricker för lite. I alla prover på mitt blod säger alla läkare till mig att du verkar ha vätskebrist. Nu är det så att istället för att ha vätskebrist, så dricker jag på tok för mycket vätska av annat slag än vatten och det ger samma resultat, då kroppen urlakas de salter man måste ha för att för att elektrolyten skall ha alla salter i kroppen för att överhuvudtaget kunna leva! Mitt råd i värmen, Köp vätskeersättningsmedel i form av tabletter och lägg dem i glaset när du dricker vatten. Annars kan du dö, då du inte har tillräckligt med salter i kroppen!
www.expressen.se/halsoliv/halsa/ ... marhettan/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #844374 av Fantasio
Vad varmt det är. Jag har strax satt i mig 1,5 liter läsk. Fast vatten är ju så klart sundare. Min tröja är sjöblöt av svett, så jag borde dricka mer vatten.
Mer
7 år 9 månader sedan #844416 av Nissegossen
Har fläkten på där jag sitter och inte pga artikeln har jag idag köpt vätskeersättningstabletter, det var tag tre betala för två på apoteket idag. Hade ändå tänkt köpa det i affären men var på apoteket för att köpa annat idag och såg erbjudandet. Jag är dessutom medlem på apoteket och man får då rabatt på deras varor. sedan tvärdrag, men suck! vad hjälper det när luften står still! Blev avbruten med ett telefonsamtal här som jag måste ta, därför ingen snabb behandling av inlägget. Får ta och gå tillbaka till tänket innan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
7 år 9 månader sedan #844483 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Vätskebrist vanligt i sommarhettan
Vill inte göra något när det blir för varmt.
Mer
7 år 9 månader sedan #844505 av Drummer
Faran vid vätskebrist ihop med extrem värme är att man kan få problem med magen som akut diaree! Vätske ersättningstabletter är bra och finns i brustabletter att köpa på Apoteket!
Mer
7 år 9 månader sedan #844506 av Jesus/magnus
okay^^

John 8:31-32.