Vårdpersonal mindre uppriktig när patienten läser journalen

Mer
Mer
6 år 6 månader sedan #979405 av Geta
De blir kanske mer noggranna med vad de skriver, när patienten kan läsa journalen. Har aldrig läst min journal. Idag skrivs det nog inget intressant där. Mer intressant när jag var nyinsjuknad.
Mer
6 år 6 månader sedan #979430 av memphis
i Richards journal stod det ju att han var efterbliven. Haha omg! Jag har heller aldrig läst mina journaler. Har inte varit så intresserad.
Mer
6 år 6 månader sedan #979479 av Nissegossen
Den ligger här i en låda en halvmeter ifrån mig. Fick hela bibban från 82 och framåt, då de tydligen tyckte det värt att någon kopierat den pappersjournal som var från början och lagt det på tydligen en minnesenhet, därav fick jag ut journalen gratis. Skulle tro att jag är intressant och kanske i forskningssyfte värt att ha.

Journalen från början mikrofilmades 1982 från när jag insjuknade 1974 och det skulle läggas i ett atombombs säkert bergrum. Min psykiatriker frågade mig när han talade om det för mig, om det var något jag ville ändra i journalen. Jag svarade det som är skrivet är skrivet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #979648 av Admin1
De är nog återhållsamma om patienten läser. Själv är jag ointresserad av att läsa journalen för det är läkarnas minnesanteckningar.