Maten som får dig att sussa sött

Mer
6 år 5 månader sedan #998871 av Nissegossen
Sover du dåligt? Se över vad du stoppar i dig om kvällarna! Om du ska äta något i tv-soffan ikväll - ät det här.
mittkok.expressen.se/artikel/maten-som-far-dig-att-sussa-sott/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #1002823 av Richard
Jag har kommit på ett sätt att somna på mindre än 5 minuter, typ 2 minuter utan Imovane!
Först o främst, min standardmat: <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=...opic.php?f=9&t=47754 [/url]<!-- l -->

Jag tar 2-3 rör Theralen o 4 mg Iktorivil, låt säg kl. 20. Sen förbereder jag maten, typ hackar sallad o lägger fram allt. Sen sätter jag mig o läser nyheter o bloggar, lite mindre än en timme ägnar jag åt det. kl. 21 börjar jag laga till maten, fortsätter att läsa nyheter medan det steks. O så äter jag, sen är jag klar kl. 22 o lägger mig. O jag slocknar på 2 minuter!

Men sen jag började med Abilify varierar det väldigt när jag vaknar. Ibland så tidigt som kl 03. Går upp o sätter på kaffe o pysslar med datorn. Ibland vaknar jag kl 06 o ibland så sent som 12. Det är ju i.a.f. en form av sömnstörning. Men så länge jag inte helt vänder på dygnet så är jag nöjd.
Mer
6 år 4 månader sedan #1003101 av Admin1
Du får inte mardrömmar när du äter innan du lägger dig.
Mer
6 år 4 månader sedan #1003109 av Richard
Nä, men kan få väldigt intensiva drömmar, men aldrig mardrömmar.
Mer
6 år 4 månader sedan #1003144 av Nissegossen
Mellan sömn och verklighet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum