Ut i skogen skall vi gå

Mer
5 år 3 veckor sedan #1142059 av Nissegossen

Stressad? 20 minuter i skogen kan hjälpa

Skogspromenader är ett klassiskt tips när stressen smyger sig på.

En ny studie visar att du inte behöver tillbringa särskilt mycket tid eller ens röra dig för att kortisolet ska sjunka.

www.expressen.se/halsoliv/psykologi/stre...i-skogen-kan-hjalpa/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 veckor sedan #1142120 av Richard
Svar från Richard i ämnet Ut i skogen skall vi gå
Här finns ett motionsspår en bit från där jag bor i skogen. Om man räknar från min dörr, motionsslingan o tillbaka, så är det exakt 5 km o tar nästan alltid precis en timme att gå. Jag är ingen morgonmänniska, men en gång gick jag den kl 05 på morgonen, det var oerhört skönt! Kanske sov ett par timmar sen, men man var pigg hela dagen.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1142144 av Nissegossen
Förr hade jag en granne hon sade skall du hämta metro, ja sade jag, ta en till mig med. Det var början till slut hämtade jag som mest 54 Metro varför?

Jag vaknade före kl 05.00 på morgonen och ville inte störa och väcka min förra sambo, gick två hållplatser med bussen dit där det då fanns behållare där de hade metro i. Det var vid samma tid på morgonen andra tidningsbud var ute, jag frågade och sade kan jag få era överblivna?

Visst jag fick dem. På sommaren när många hade semester, knappt en bil på gatorna solen var uppe jag hörde fåglarna kvittra vindstilla och tyst under en molnfri himmel, gissa hur rofyllt allt var. Många var tacksamma för tidningen en del gav mig gåvor en han gav mig vin emellanåt.

Sedan en dag var jag inte ute, en del frågade varför fick jag ingen tidning igår? De finns däruppe varsågod hämta själv. De var ju snåla också och jag gjorde det gratis, så vadå? En ortopedverkstad fick GP Dagens Nyheter Svenska dagbladet och DN och Dagens industri En av ägarna var mycket förtjust i Dagens Industri.


Direkt han fick den var det stolen och började läsa, de fick ju kunder från Östra Sjukhuset bla, de tillverkade skobeklädnad efter behov. Sedan fick jag diskbråck i ryggen därför slutade jag med att springa upp och ned i trappen. Men de sommar morgnarna var väldigt fina, saknar det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 2 veckor sedan #1142222 av harrypotter
Wow, grymt bra!

Bra tips. Povel Ramel var ett geni.

Tage Danielsson och Hasse Alfredsson tog över den. Lol

Last edit: 5 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1142236 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Ut i skogen skall vi gå
Då ska ni prova tält i skogen. Vaknar av fågelkvittret i gryningen och den doften!

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 3 veckor sedan #1142237 av harrypotter
Precis. Det är det som är grejen!